Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Kommer inte ut på internet

Alf99

Recommended Posts

Jag får ingen kontakt med internet, på PC vill säga. Jag har två bärbara PC och en Mac mini. Ingen av PC datorerna får kontakt med nätet men Mac-en funkar bra. Jag har provat både med kabel och trådlöst. Router och modem sitter i samma låda.

Låter lite likt ett problem jag också har.

Vad har du för internet leverantör?

Operativsystem? (XP, Vista?)

När/hur uppkom problemet?, får du aldrig kontakt med internet eller är det bara då och då det inte fungerar?

MVH

Pro9

Bredbandsbolaget och Win XP

Jag kopplade ur modemet för att skydda mot åska. När jag kopplade in det några timmar senare fungerade det på Mac-en men inte på våra tot. 3st. PC i huset. Jag kopplade upp och ner, startade om och undersökte, kopplade kablar och donade men nix.

Dagen efter fungerade alla datorer igen, så bara. Detta är Windows i ett nötskal. Släng och köp Mac. Livet har blivit lite gladare för mig som hushållsanvändare sen jag köpte en Mac mini för lite drygt 5.000:- Ska försöka övertala övriga familjemedlemmar att göra det samma.

Stefan Eklinder
Alf99 skrev:

Släng och köp Mac. Livet har blivit lite gladare för mig som hushållsanvändare sen jag köpte en Mac mini för lite drygt 5.000:-

Då ska mitt nästa datorköp bli en Mac. Det verkar lösa alla problem. :)

Kan erkänna att jag sneglat på folk som slängt upp en Mac på tågresan. Snygg design och kostar gör dom där Macarna också. Kan få en PC för hälften av den summan. Men sparar det in på datorproblemen, så kan det vara värt det.

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...