Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Åtkomst till sparade mail?


Tjabo1

Rekommendera Poster

Innan jag formatterade om C: sparade jag alla .mbx och .idx från c:\profiles\Application Data\outlookExpress\mail till en CDR-skiva.

Nu har jag installerat om hela Win98 och uppgraderat från IE5 till IE5.5 (även OE).

 

Sedan försöker jag importera mailen från CDE-skivan, får med mapparna men inte själva mailen.

Här är mitt problem nu.

 

Jag ser alla mapparna på cd-skivan och storleken skvallrar om en massa innehåll. Hur 1000-an ska jag kunna få tillbaka mailen i läsbart skick, jag struntar i om mapparna försvinner, bara jag hittar mailen.

Kan nån vänlig själ hjälpa mej?

 

/Tobbe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du, gör så här att du måste öppna outlook 1:a gången. Eftersom, en speciellt katalog i windows/application..etc skapas. Den har ett konstig namn på 25432hkj247 eller nånting.

 

Stäng outlook och kopiera din .mbx filer dit. Se till att ersätta dem övriga filerna.

 

Öppna outlook och voila!

Dem finns där!

Det hät med importering funkar endast med adressboken, utifrån erfarenhet med outlook.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset, men nu fick jag ett tips till från annat håll. Problemet var att mina sparade mail-filer var skrivskyddade. När jag kopierat dom till annan plats på hårddisken och tagit bort skrivskyddet med högerklick, Egenskaper, så fungerade Import-kommandot utmärkt. På några sekunder var alltihop återställt.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...