Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte komma in på internet


Stonis

Rekommendera Poster

Hej jag har ett problem med mit internet så fort jag försöker gå in på internet explorer så funkar det ej. jag har försökt istalera mozilla firefox och det går ej. jag kan köra cs och gå in på steam utan problem. vi har ett comhem bredband small. skulle vara tacksam om någon skulle kunna hjälpa mig med detta.

förästen så är det en windows vista home

 

//Alexander

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Menar du att det inte går att installera Firefox eller att Firefox inte heller kommer åt några webbsidor?

 

Har du flera datorer hemma? Är det i så fall bara en av dem som inte fungerar?

Har du varit i kontakt med Comhem?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har 2 datorer hemma det är bara den datorn som kronglar. det kommer upp en ruta när jag ska gå in på internet och där står det att den inte hittar filen eller genvägen jag har försökt också försökt att gå in via document allså i addres fältet eller vad man ska säga. men jag har ej kontaktakt com hem men jag funderar på att blåsa om den i stället (datorn) och se om det går då att gå in på internet då funkar inte det så ringer jag com hem eller så bytter jag nätverks kort.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är datorerna kopplade via en router till kabel-modemet? I så fall är det inte Comhems fel att det inte fungerar på en av två datorer.

 

Eftersom steam fungerar så låter det som ett DNS-problem. Du får ju avgöra själv om du vill ägna tiden åt felsökning eller ominstallation av Windows.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...