Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Outlook Express 6, mail från 4 mån försvunna efter komprimering


rufussverige

Rekommendera Poster

rufussverige

Hjälp!

 

Jag har 1,5års gamla mail som jag behöver ha kvar.

Fick frågan "komprimera mail för att möjliggöra mer utrymme" eller ngt, tyvärr tryckte ja JA.

Nu har mailen from 7/4 2009- 3/8 2009 försvunnit (ca 300st) och mail innan samt efter dessa datum finns kvar.

Hur återställer jag detta, eller var finns dom?

 

Tacksam om ngn har kunskapen att dela detta med mig.

 

Mvh Thomas

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förmodligen har det skapas en backupfil av dina gamla mail. Högerklicka på Inkorgen(jag antar att det var mappen din epost låg i) i menyn där du väljer mapp, och välj egenskaper. Där borde det stå vilken mapp inkorgen ligger i. kopiera allt i fältet förutom "Inkorgen.dbx" i slutet och klistra in det i windows explorer.

 

När du är i mappen ska du leta efter en fil med namnet Inkorgen.bak. Det är också möjligt att den ligger i papperskorgen, återställ då den till mappen du är i. Om du hittar filen, se till att Outlook express är nedstängt och döp först om Inkorgen.dbx till Inkorgen2.dbx eller något liknande, ifall backup filen inte har all din mail. Döp sedan om inkorgen.bak till inkorgen.dbx och starta Outlook Express. Backupfilens mail borde nu ligga i inkorgen.

 

/Swarlos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rufussverige

Hej!

 

Stort tack, jag har hittat filen men kan inte få in den i outlooken, har bytt namn på den men det står att detta är en "bak" fil...kanske det som e felet?

Har bytt namn till inkorgen.dbx och den andra till inkorgen2.dbx så så lungt funkar det att importera mailen, men jag får inte in den Nya inkorg.dbx

Vet inte vad felet kan vara, tacksam för hjälp igen!

 

När jag högerklickar och kollar på egenskaper på filen står det: öppnas med outlook..måste vara fel?

 

Tack på förhand.

 

 

Mvh Thomas

 

 

[inlägget ändrat 2009-08-09 21:05:03 av rufussverige]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du ändrar namnet från Inkorgen.bak till Inkorgen.dbx blir det automatiskt en dbx fil. Du behöver dessutom inte importera något då, Outlook borde htita Inkorgen.dbx direkt och visa mailen från den.

 

Jag förstod dock inte helt riktigt vad du menar, vilken fil är det du inte kan få in i Outlook Express? Backupfilen eller?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...

Utmärkt tips, fixade försvunna mail i Outlook express tack vare detta. Men några få är fortfarande försvunna. Det fanns bara en .bak-fil (i papperskorgen, ingen passande i outlook express). Kan man fixa flera återställningar?

 

Kurre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Hej

 

provade ditt tips efetr att ha förlorat en massa mail efter komprimering, men när jag döpt om mapparna till .dbx visas innehållet fortfarande inte i OExpress, kollar på egenskaper visar att det finns ex antal MB i mappen etc.. men visas inte. Vad kan jag göra mer? Tacksam för all info!! mvh aoj

 

 

 

Förmodligen har det skapas en backupfil av dina gamla mail. Högerklicka på Inkorgen(jag antar att det var mappen din epost låg i) i menyn där du väljer mapp, och välj egenskaper. Där borde det stå vilken mapp inkorgen ligger i. kopiera allt i fältet förutom "Inkorgen.dbx" i slutet och klistra in det i windows explorer.

 

När du är i mappen ska du leta efter en fil med namnet Inkorgen.bak. Det är också möjligt att den ligger i papperskorgen, återställ då den till mappen du är i. Om du hittar filen, se till att Outlook express är nedstängt och döp först om Inkorgen.dbx till Inkorgen2.dbx eller något liknande, ifall backup filen inte har all din mail. Döp sedan om inkorgen.bak till inkorgen.dbx och starta Outlook Express. Backupfilens mail borde nu ligga i inkorgen.

 

/Swarlos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...