Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Blå text på C-disken (systemdisken)

Fred1

Recommended Posts

I en utav våra datorer som är ifrån 2004 och har Windows XP Home Edition, så har något märkligt börjat ske. Det är blå text på system-disken under "Den här datorn".

Det står att systemdisken har kvar 177 mb vilket är väldigt märkligt när jag har avinstallerat en massa tunga musikprogram (gammal musikdator).

Efter dessa avinstallation av alla musikprogram så borde ju hårdisken åtminstone ligga på 4-5 Gb ledigt av totala 8 Gb.

Det känns som om det är något buffertminne eller något cache-minne som lurar datorn att det är så lite på hårddisken. Det känns som om datorn samlar på sig en massa som gör att det är som det är.

Finns det någon som har liknande erfarenhet av detta? Jag vore väldigt tacksam för hjälp, då jag inte är speciellt kunnig när det gäller datorer.

M.v.h.

Fredrik

Blå text = komprimerad mapp.

Windows sparar utrymme, du kan avaktivera komprimeringen om så önskas, markera att mapp inte ska komprimeras.

vad som tar upp utrymme på disken? ingen aning. Kul program att leta med är dock detta:

http://w3.win.tue.nl/nl/onderzoek/onderzoek_informatica/visualization/sequoiaview//

/T

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...