Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur kan folk bli rädda för en reklamfilm ??


Brynäsarn

Rekommendera Poster

Bättre kvalité på tuben...

 

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej Adina Fohlin

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blev helt skräckslagen av hur ful "modell" de har hittat! Kommer inte kunna somna nu på minst tre minuter.

 

"Rädd" förresten? Det märks att svenskar inte har behövt känna rädsla på 200 år... =P Men jag kan tänka mig att en del är rädda borta i Afghanistan nu när Sverige leker att vi har karoliner därborta. Det är bara Karl XII:s paroll att kriget inte ska föras på svenskt territorium. Eller finns det någon som tycker att Sverige inte för krig i detta nu?

 

Svenska flottan skjuter mot pirater utanför Somalia och militären dödar folk i Afghanistan. Mitt framför näsan på vanligt folk har Sveriges roll ändrats från fredsbevarande till "fredsframtvingande"! Frågan är om våra ädla politiker står beredda när repressalier mot själva Sverige börjar komma?

 

Brynäsarn förlåt att jag halkade iväg, det bara rann ur mig..!

 

[inlägget ändrat 2009-08-06 03:56:56 av RN]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyckte det enbart var kul med en reklamfilm med en svensk folkvisa.

Bra jobbat, reklamteamet!

Speciellt att det var lite svårt höra vad hon sjöng så jag såg om den flera gånger.

 

För övrigt är tycker jag det det är dags ta till heder den gamla parollen:

USA ut ur Vietnam

i ny tappning

Sverige ut ur Afganistan

 

Jag reste själv och med afganernas transportmedel sommaren 1978 Herat Kandahar Kabul Peshawar och någon månad senare tillbaka med min flickvän Peshawar Kabul Mazar-Sharif Meymaneh Balamorgab Herat och vi blev mycket väl bemötta som svenskar i stort #.

 

Skulle vi bli det idag?

 

# Ja en man hotade skjuta mig med en Lee Enfield i Kyberpasset om han inte fick min kamera. Jag höll ut kameran på rak arm åt sidan så han skulle förstå att även om han sköt mig skulle han inte få kameran. Den skulle falla i marken och gå sönder.

Varför jag inte gav honom kameran? Han kunde ju lika gärna skjuta mig efter han fått kameran.

Och det är bättre dö stående än på knä är nått jag lärde mig av Holocaustfilmerna på TV och Leon Uris Mila 18

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För övrigt är tycker jag det det är dags ta till heder den gamla parollen:

USA ut ur Vietnam

i ny tappning

Sverige ut ur Afganistan

 

Jag reste själv och med afganernas transportmedel sommaren 1978 Herat Kandahar Kabul Peshawar och någon månad senare tillbaka med min flickvän Peshawar Kabul Mazar-Sharif Meymaneh Balamorgab Herat och vi blev mycket väl bemötta som svenskar i stort #.

 

Skulle vi bli det idag?

 

# Ja en man hotade skjuta mig med en Lee Enfield i Kyberpasset om han inte fick min kamera. Jag höll ut kameran på rak arm åt sidan så han skulle förstå att även om han sköt mig skulle han inte få kameran. Den skulle falla i marken och gå sönder.

Varför jag inte gav honom kameran? Han kunde ju lika gärna skjuta mig efter han fått kameran.

Och det är bättre dö stående än på knä är nått jag lärde mig av Holocaustfilmerna på TV och Leon Uris Mila 18

Vad har detta med denna reklamfilm att göra, förutom att snabbt byta ämne??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och när vi talar reklam, ta denna guldklimp ur det historiska arkiven

 

ack så talande för hur vår människosyn har förändrats till det bättre. Kan bara le åt hur naiva de var.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har detta med denna reklamfilm att göra, förutom att snabbt byta ämne??

Ja, det hade att göra med RNs inlägg strax innan.

Ja det var mitt fel. :thumbsdown: åt RN.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och när vi talar reklam, ta denna guldklimp ur det historiska arkiven

Hehe, vilket ramaskri det hade blivit om någon hade spelat in nån liknande reklamfilm idag! ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...