Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Automatöppna nytt frameset när någon öppnar enbart "innehållet"

Steffo77

Recommended Posts

Hej!

Har sett en kod för många år sedan som jag behöver just nu. Jag har en sida som bygger på frames. Jag har ett frameset (index.html) där innehållen visas i huvudframen, mitten. De filer heter t.ex. oppettider.html

Om någon går direkt till oppettider.html blir ju inte sidan så snygg därför vill jag ha ta på scriptet som automatiskt känner av detta och kastar besökaren vidare till index_oppettider.html där jag förprepparerat oppettider som startframen i mitten.

Vem hittar scriptet först?

/Stefan

Låter som att du vill visa index_opentider.html i ditt frame fönster, isåfall skriver du en såhär i index.html

<a href="index_opentider.html" target="main">

<iframe name="main">

</iframe>

eller det kanske var fel?

Hej, tack för ditt svar.

Det var inte riktigt så jag tänkte mig.

Strukturen på sidan ser ut så här:

index.html är frame-strukturen med meny och topbildspel. När man väljer något i denna meny ändras innehållet i mitten på sidan (det är här html-sidorna för öppettider, bilder, beställningar etc. visas)

Jag vill att om någon av misstag går in direkt på en "innehållssida" t.ex. oppettider.html och den inte är inframad i index.html så ska det per automatik flytta besökaren till ett extra frameset som jag kallar för index_oppettider.html. Jag har bara 6 olika innehållssidor så det arbetet är enkelt.

klarnar min fråga?

/Stefan

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...