Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Att skicka E-post från datorn via trådlös router


DAL30

Rekommendera Poster

Jag har ett konstigt (?) E-post-problem.

Jag har tidigare utan problem kunnat skicka och ta emot E-post med min trådlösa laptop-dator, som är ansluten till ett fast, litet bredband via en trådlös router.

Men nu har det inträffat, att jag kan ta emot E-post på datorn, men inte skicka E-post. När jag skickar, får jag upp följande meddelande:

= = = = =

Det gick inte att skicka meddelandet på grund av att servern inte godkände mottagaradressen. E-postadressen som inte godkändes är

------ @ ...........

Ämne: Re-recept

Konto: mailin.telia.com

Server: mailout.telia.com

Protokoll: SMTP

Serversvar: 550 RCPT TO ------ @ .........

Relaying not allowed - please use SMTP AUTH.

Port: 25. Secure (SSL): Nej

Serverfel: 550. Felnummer 0x800CCC79

= = = = = =

Jag kan säga, att jag fått ett E-brev från den person, som jag nu skall skicka svaret till.

 

Ja, det här blev en lång fråga.

Jag vore förstås mycket tacksam, om jag kunde få hjälp med att lösa E-post-problemet.

Vad skall jag göra?

DAL30

 

[inlägget ändrat 2009-08-04 15:13:58 av DAL30]

[inlägget ändrat 2009-08-04 15:14:24 av DAL30]

[inlägget ändrat 2009-08-04 15:15:20 av DAL30]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäller det att du ska skicka till en med en hotmail-adress? För det var en sådan fråga igår:

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=1152864

 

Relaying not allowed - please use SMTP AUTH.

Port: 25. Secure (SSL): Nej

Det är felaktig inställning i mejlprogrammet. Man ska ställa in att man ska skicka mejl med SSL med användning av användarnamn och lösenord. SSL innebär också att det är port 465 som ska användas. I ovanstående tråd så finns en länk till Telias anvisningar för inställningar av mejlprogram.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Cecilia för ditt svar!

Nej, adressen är

...............@live.se

Jag skall ändra inställningen av mejl-programmet.

DAL30

 

[inlägget ändrat 2009-08-04 17:01:18 av DAL30]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är möjligt att du har missat att Telia ändrade inställningarna för sina mailkonton tidigare i somras av säkerhetsaspekter.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt inlägg!

Nej, jag har inte noterat att Telia ändrat inställningarna.

Jag skall nu söka göra ändringarna så som Cecilia skrev.

DAL30

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...