Just nu i M3-nätverket
Jump to content

flash cs3 växling mellan photon

mahalo6

Recommended Posts

fade-effekt på bilderna samt en rörlig film i fade.. filmen liknar den dynamiska bakgrundsbilden i vista som rör på sig, fast snabbare och en annan färg.. Simpelt och snyggt må jag säga.

oh, sedan går bildspelet i loop :)

Grabben, du har inte ens sökt. Första träffen på google.

sökte på samma på youtube och fann direkt en video-tutorial:

http://www.youtube.com/results?search_query=fade+effect+flash&search_type=&aq=f

Webdesignskolan har också en hel del fakta för nybörjare "flash for dummies" är deras koncept om man tittar på faktan.

Använd google för så uppenbara frågor som du kan få svar på.

cheers.

okej, för det första e jag ingen grabb och för det andra så visste jag väl inte vad jag skulle söka efter, eftersom jag ställde frågan här. ; )

Tack för youtube klippet, men fade effekten kan jag, det var själva "röken, skenet (kalla va du vill)" mellan korten som jag ville ha hjälp med. Kanske inte va tillräckligt utformlig i min fråga.

Men jag ska söka på google nästa gång INNAN jag ger mig in och fråga i forumen.

tack simonsson för hjälpen

"röken, skenet" är ingen animation du kan göra i flash utan måste pula med video redigering alternativt photoshop... iofs, det skulle kunna gå om du har en startbild och en slutbild och utgår från denna tutorial

Du kanske förstår hur jag menar.

cheers :)

PS: ingen fråga är för dum att fråga, men det känns ibland för mig att vissa människor inte har ens försökt googla efter hjälp

( och då menar jag inte just dig, ta inte det personligt. Man blir lite trött ibland på folket som bombar IDGs forum ;) )

[inlägget ändrat 2009-08-04 21:54:19 av Simonsson]

hahaha.... lycka till.

Kommer jag på ngt bra sätt så hojtar jag till, men det är säkert troligt att du gör det innan mig. ;)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...