Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Spotify crack


nordiiin

Rekommendera Poster

Låter för bra för att vara sant och är troligen det med, jag tankade upp filen på virustotal och resultatet blev:

 

4/41 (9.76%)

[log]

a-squared 4.5.0.24 2009.08.02 -

AhnLab-V3 5.0.0.2 2009.08.01 Win32/IRCBot.worm.variant

AntiVir 7.9.0.238 2009.08.02 -

Antiy-AVL 2.0.3.7 2009.08.03 -

Authentium 5.1.2.4 2009.08.02 -

Avast 4.8.1335.0 2009.08.02 -

AVG 8.5.0.406 2009.08.02 -

BitDefender 7.2 2009.08.03 -

CAT-QuickHeal 10.00 2009.08.03 -

ClamAV 0.94.1 2009.08.03 -

Comodo 1846 2009.08.03 -

DrWeb 5.0.0.12182 2009.08.03 -

eSafe 7.0.17.0 2009.07.30 -

eTrust-Vet 31.6.6650 2009.08.01 -

F-Prot 4.4.4.56 2009.08.02 -

F-Secure 8.0.14470.0 2009.08.03 -

Fortinet 3.120.0.0 2009.08.03 -

GData 19 2009.08.03 -

Ikarus T3.1.1.64.0 2009.08.02 -

Jiangmin 11.0.800 2009.08.02 Backdoor/Bifrose.ozt

K7AntiVirus 7.10.808 2009.08.01 -

Kaspersky 7.0.0.125 2009.08.03 -

McAfee 5696 2009.08.02 -

McAfee+Artemis 5696 2009.08.02 -

McAfee-GW-Edition 6.8.5 2009.08.03 Heuristic.LooksLike.Trojan.Backdoor.Bifrose.L

Microsoft 1.4903 2009.08.02 -

NOD32 4299 2009.08.02 -

Norman 6.01.09 2009.07.31 -

nProtect 2009.1.8.0 2009.08.02 -

Panda 10.0.0.14 2009.08.02 -

PCTools 4.4.2.0 2009.08.02 -

Prevx 3.0 2009.08.03 High Risk System Back Door

Rising 21.40.62.00 2009.08.02 -

Sophos 4.44.0 2009.08.03 -

Sunbelt 3.2.1858.2 2009.08.03 -

Symantec 1.4.4.12 2009.08.03 -

TheHacker 6.3.4.3.375 2009.08.01 -

TrendMicro 8.950.0.1094 2009.08.03 -

VBA32 3.12.10.9 2009.08.02 -

ViRobot 2009.8.3.1864 2009.08.03 -

VirusBuster 4.6.5.0 2009.08.02 -

[/log]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så man slipper reklam från Spotify men å andra sidan så blir datorn kontrollerad av en annan dator ute på internet som t ex kan stjäla alla lösenord man använder på internet och komma åt allt man har i datorn.

 

Jag ser att Speedy share nu har tagit bort filen också. "This file has been deleted for the following reason: requested by authorities."

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så man slipper reklam från Spotify

Om man inte anser sig ha råd med ca 3 kr om dagen, för att slippa reklam, då ska man kanske byta musiktjänst, vad vet jag?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej du, det där initiativet ogillar jag. Spotify är en utmärkt tjänst som jag inte vill snika från.

 

Betala eller ta del av reklamen!

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett annat "crack/fulknep" som jag anser vara lättare är att bara skruva ner volymen ( på högtalarna ) de gånger det är reklam, altenativt dra igång lite musik i windovs media player under tiden ;)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spotify är en utmärkt tjänst som jag inte vill snika från.

Jag håller faktiskt med. Jag om någon har förstås varit en hängiven anhängare av illegal fildelning, men detta har till stor del berott på film- och skivbolagens orimliga prissättning, utskyffling av alltför mycket smörja, usla möjligheter till billig nedladdning av musik samt oerhört dålig konsumentrespekt.

Spotify erbjuder ju faktiskt en sådan tjänst som skivbolagen borde ha erbjudit för över ett decennium sedan och därför tycker jag man definitivt ska respektera och stödja detta (och liknande, när de kommer) initiativ. Det är ju trots allt gratis och så väldigt frekventa är ju faktiskt inte avbrotten (även om den hemska Caroline af Ugglas skräniga och skrikiga tonårsliknande röst ofta driver mig till vansinne ;)

 

Även Voddler ser jag fram emot att få min inbjudan till snart.

 

[inlägget ändrat 2009-08-03 11:12:15 av Anjuna Moon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker faktiskt att gratis varianten av spotify, (dvs den med reklam) är ganska trevlig ändå. Att man med jämna mellanrum får höra lite om annan musik skadar ju inte. Så länge inte spotify reklamen handlar om att ICA säljer billiga köttbullar eller att dressman rear eller att libress håller tätt så tycker jag att gratis versionen av spotify är riktigt ... prisvärd ? :) ... kan man säga så om en gratisprodukt??

 

PS. hoppas inte nån på spotify läser detta och blir lika j*vla jobbiga som TV3

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

93 spänn eller vad Premium kostar tycker inte jag är mycket. Om man nu blir störd av reklamen. I övrigt tycker jag Spotify är en helt suverän tjänst. Där finns hur mycket musik som helst att lyssna på.

 

Möjlighet att skapa egna spellistor finns också. Vet inte om reklamen stör då också? Om man skapar egna musiklistor och spelar dom istället, men så enkelt kommer man kanske inte undan.

 

Håller mig än så länge till gratistjänsten, för att se hur det blir senare. Kanske blir det att jag köper Premiumtjänsten.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

93 spänn eller vad Premium kostar tycker inte jag är mycket. Om man nu blir störd av reklamen. I övrigt tycker jag Spotify är en helt suverän tjänst. Där finns hur mycket musik som helst att lyssna på.

Att betala ca 3 spänn om dagen, för att kunna lyssna på det mesta i musikväg, tycker jag är nästan gratis, "allt finns inte med ännu", med tanke på allt annat som man slösar pengar på.

Var lite skeptisk mot Spotify i början, kunde inte få tag på programmet heller, man var ju tvungen att få en inbjudan, sedan så hittade jag en länk ändå, och testade ett tag, nu har jag testat vidare, och betalat 99 spänn för en månad, så får jag se hur det blir.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
...man var ju tvungen att få en inbjudan

 

Efter lite googlande hittade jag hur man kan få tjänsten utan invites.

 

Det visade sig att i England behöver man ingen invites för att få tillgång till tjänsten. Så via en proxy i England, som det länkades till gick det hur bra som helst att få tillgång till tjänsten utan invites.

 

När jag var reggad som om jag bor i England var det bara att logga in på Spotifys hemsida och ändra uppgifterna, så att dom blev korrekta. Tyvärr rök möjligheten då att skicka invites till folk, men det har ju sin förklaring. :)

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
//gästen skrev:

Hehe, det var så jag hittade fram Skoj

 

Oki! :)

 

Det har ju varit många trådar om Spotify och folk som vill ha invites, så jag trodde att du fått en invites här. Men tydligen inte då.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller så signar man in som premium (99 kr/månad) och avslutar det efter en månad. Då har du kvar ditt abb fast med reklam.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där finns hur mycket musik som helst att lyssna på.

Däremot saknar jag väldigt mycket indie-band, framförallt från Kanada och USA, men så brukar det tyvärr bli när sådana här tjänster startar upp. Förhoppningsvis blir Spotify riktigt brett såsmåningom.

 

Apropå invites så lär behovet av dessa försvinna såsmåningom när antalet betalande ökar. En väldigt stor anledning till att man använder invitation-system är att man helt enkelt inte har serverkapacitet att leverera till hur många användare som helst. Därför ogillar jag även när man försöker komma runt dessa system, då det potentiellt skulle kunna sänka tjänsten om alltför många plötsligt börjar använda den.

 

Med fler betalande får man möjlighet att köpa in mer hårdvara och bättre infrastruktur.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Därför ogillar jag även när man försöker komma runt dessa system, då det potentiellt skulle kunna sänka tjänsten om alltför många plötsligt börjar använda den.

 

Så är det med allt. Man hittar bakvägar för att komma runt t ex invites.

 

Samma var det med Gmail. Lyckades efter lite googlande hitta en sida med invites upplagda. Det var bara att fylla i epostadressen så fick jag en invites till Gmail. Idag verkar det inte vara invites längre på Gmail.

 

Men visst kan det ha sina nackdelar. Det har du rätt i.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Jag har ett premiumkonto på Spotify och är oerhört nöjd med detta.

Reklamfri "fri" musik i (o)ändlig mängd.

 

Dock har vår tråkiga nätverkstekniker på jobbet nu bestämt sig för att stoppa Spotify. Den tar för mycket brandbredd och anses vara en säkerhetsrisk.

 

och det är ju inget kul. Så nu är min enkla fråga.

Kan man komma åt Spotify via någon form av Proxy eller liknande.

Det är alltså ingen invite jag vill ha utan en möjlighet att logga in så att vår korkade nätverkstekniker inte märker det :D

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spotify fungerar nu i offlinemode, du syncar datorn hemma och tar med den till jobbet, där kan du lyssna på alla låtarna, vilket kan vara max 3333 stycken :thumbsup:

 

Gäller förstås om du har egen/bärbar dator...

 

Men berätta för teknikerna om offline mode och fråga vad de tycker om det!;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dock har vår tråkiga nätverkstekniker på jobbet nu bestämt sig för att stoppa Spotify. Den tar för mycket brandbredd och anses vara en säkerhetsrisk.

Då finns det ju tyvärr minst en anledning hos ert företag som gör att ert nätverk och nätverksteknikerna anser detta inte klarar denna bandbredd, varför då riskera bli ovän med er dataavdelning, och så vidare, tycker det är lika korkat.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Faktiskt genom ditt tips och en liten detalj jag hade glömt.

Sitter nämligen på en androidtelefon och jag hade glömt att Spotify finns för android.

 

Så det är bara att spela via den.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...