Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

D-link DIR-451 3g Router utan gränssnitt eller??


Docgurka

Rekommendera Poster

Inhandlade en D-link DIR-451 3g Router på NetOnNet där priset var bra dock har jag inte lyckas accessa Routerns Gränssnitt. Har provat allt jag kan från Stugan Norröver. Har flera andra D-link som fungerar men denna vägrar släppa in mig så jag kommer åt Set-Upen. Känns felet igen. Inget Svar från D-link och NetOnNet vill ha en massa stålar för support. Lämnat tillbaka den på Måndag annars.

Ha en bra sommar.

DocGurka

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad skriver du i gränssnittet för att logga in i denna router?

 

Har du testat att göra en fullreset, även om den är ny?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nån D-link som heter nåt med DIR (orkar inte gå och kolla exakt vilken modell). Men jag loggar in med användarnamn admin och lämnar lösenordsfältet tomt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag har försökt med den klassiska http://192.168.0.1 men denna router vill bara inte. Mina andra 2 d-linkar av äldre modell kommer jag in direkt via admin/ tomt fält. Till denna DIR-451 kommer jag inte ens till inlogningsfönstret. Både macen och pcena indentifierar routern. får dock 169. adress av den. Men kommer inte in via någon webläsare av senaste modell.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du försökt att återställa/reseta den via den lilla infällda knappen på baksidan, hålla den intryckt i minsta 10 sek, och släpp sedan?

 

Har du försökt få den att fungera med någon annan dator, förutom din?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju för säkerhetsskull kolla vilken adress det ska vara genom att gå in på kör>cmd>ipconfig och sedan kolla vad det står för adress brevid standard gateway. Det borde rimligen vara, precis som de andra sagt

192.168.0.1

eller

192.168.1.1

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På alla Dlinks routrar så är det 192.168.0.1, och ingenting annat, men i Docgurkas fall så verkar det som om något har "hängt" sig eller "spärrar" tillfälligt, frågan är vad?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får inte vara uppkopplad mot flera routrar samtidigt som har samma IP-adress. Koppla in dig enbart mot den nya routern. Koppla gärna bort internet också.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar. Nu kommer äntligen solen. Tyvärr måste det föreligga fabrikationsfel. 1:a gången som jag går bet på Nätverksuppkopplingar. 3 dagar kvar på Semestern sedan tillbaka till storstaden och returnera Routern i Barkarby. Känns botten att man inte lyckades med detta.Har verkligen testat allt. Nåväl så länge solen är framme sitter inga vid burkarna. Aldrig sett så mycket regn under en och samma sommar.

Tack Alla.

DocGurka

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltid trist när man inte får till något, speciellt när det gäller nya prylar, hoppas det går bra att byta ut den, och lycka till :thumbsup:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Både macen och pcena indentifierar routern. får dock 169. adress av den.
Det verkar ju som att de inte får en bra kontakt med routern så att de får en korrekt IP-adress av den. Lyser lysdioderna på routern som de ska?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...