Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Chatprogram fungerar inte efter uppdatering av MSN Live Messenger


simon_jones

Rekommendera Poster

simon_jones

Min bärbara dator "hänger sig" då jag försöker logga in på MSN Live Messenger, Yahoo Messenger och Skype. Kan ej avsluta programmen utan måste bryta strömmen(ta ur batteriet) för att starta om. Detta fel kom efter att jag uppdaterat till nya Live messenger. Windows messenger fungerar.

Jag har Windows XP SP3.

Jag har försökt avinstallera programmen och installera på nytt men samma problem kvarstår. Har antivirusprogran F-secure där dessa program är tillåtna. Vad kan jag göra för att avhjälpa detta fel?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är mycket viktigt att du har senaste F-secure, dvs årsmodell 2009, för tidigare versioner är inte kompatibla med senaste Live Messenger.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad kommer i Loggboken (Kontrollpanelen - Administrationsverktyg) just när programmen hänger sig?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Loggboken/Program

Fel ,2009-08-05, 21.27,Application Hang (101) 1002

Beskrivning: Stoppat program YahooMessenger.exe, version 9.0.0.2162, stoppad modul hungapp, version 0.0.0.0, stoppad adress 0x00000000.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, det sa ju inte så mycket.

Slutar programmen att krascha om du installerar en äldre MSN eller var det bara en slump att det inträffade samtidigt?

http://filehippo.com/download_msn_messenger/

 

Det var ju rätt länge sedan Live Messenger 2009 kom ut. Har du nyligen installerat den eller har du haft det här problemet länge?

När installerade du XP SP3?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...