Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nu vill jag kriga - Vista vs XP


Monshi

Rekommendera Poster

Virtuosen2 skrev:

Som den agnostiker jag är

Alltid så lär man sig något nytt.

Agnostiker:

Populärt menar man oftast att man inte är säker på om det finns en gud eller inte, eller att man inte har tagit ställning.

Agnostiker = Att tvivla på allt utom det absolut säkra, om man ens tror att någonting är säkert.

 

Thomas

 

"Ju mer man tänker efter, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar"

-Nalle Puh

 

[inlägget ändrat 2009-08-01 03:49:04 av Thomas1]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den som tycker att XP är "1800-tal": XP klarar allt vad vista klarar. Så varför skulle XP vara förlegat?

-Jo, för att ms vill det.

Rent tekniskt så är XP lika "modernt" som vista. "Aero" och en massa lull-lull, hade man kunnat implementera på XP också. Fast det var väl egentligen exakt detta microsoft gjorde.. XP+lullull=Vista.

 

Xp känns gammalt rent handhavandemässigt jämfört med vista. Under skalet är vista stabilare än xp. Fråga mig inte hur men men det är stabilare. Vista känns modernare med mer up-to-date-gränssnitt och Aero glass är kul för ögat! Det ska vara fint för ögat också.

 

Xp var rätt bra det också faktiskt men vista är än mer trevligt. Vilket väl bevisar att microsoft gjort det bra både med Xp och Vista?

 

Bosse

http://bosse.bloggar.nu

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara det inte blir samma procedur som det blev för Vista nu för 7.an, att det kommer något inofficiell sp direkt vid släppet eller strax efter, det kom ju ett liknande till Vista innan Vista släpptes officiellt, då kändes det rätt pyrt.

Då förstod man att det skulle krävas en hel del fixande innan Vista skulle bli någorlunda stabilt, och så har det ju blivit, vad jag har sett/läst.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kör vista och är skit nöjd ;)

fin designe och inte alls så seegt som alla säger.

lite i spel kanske ^^

vet inet o jag ska byta tillbaka till xp för att jag vill köra mitt Soundblaster Xtreme audio utan att höra knaster hela tidet. (+ drivrutinerna till soundblaster är skit)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför hoppar du in i denna tråd, och undrar hur du ska få till dina drivrutiner, när du redan har en pågående tråd?

 

Du har fått en hel del hjälp och förslag, på hur du ska göra, så du får faktiskt fortsätta i den tråden

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=1152157#1153618

 

för det du gör är ju annars en s.k korspostning, som inte är populärt här på Eforum.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag bad inte om hjälp.. jag sa vf jag inte gillade vista så mkt som jag borde

Nej du bad inte om hjälp direkt, men du skrev

vet inet o jag ska byta tillbaka till xp för att jag vill köra mitt Soundblaster Xtreme audio utan att höra knaster hela tidet. (+ drivrutinerna till soundblaster är skit)

då visste inte jag att du redan tidigare hade försökt att få hjälp med detta i en annan tråd, så det blev i slutändan lite kommunikationsfel tyvärr, lessen för det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...