Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ominstallation


Marinastina

Rekommendera Poster

Marinastina

Hej!

 

Undrar om någon kan hjälpa mig med att göra en ominstallation av Vista på en Fujitsu Siemens laptop. Gärna utförlig eftersom jag inte är så hemma på detta med datorer. Tack på förhand!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nästan alla märkesdatorer har någon form av recoverysystem som går att starta. Kolla i datorns dokumentation. Om du behöver hjälp så måste du posta datorns SERIAL-/IDENTNUMBER.

 

Thomas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Marinastina

Hej och tack för att du svarar. Har ingen instruktionsbok till datorn och den hänger sig så fort jag startar upp den.

 

Det finns olika nummer på baksidan, bl.a Model AMILO La1703 Reg No:E25

 

Är det det du menar?

 

MVH Marina

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Marinastina

Det enda jag hittar är en liten vit lapp med streckkod och under den står det:S/N:AAAA160563.

 

Marina

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

S/N:AAAA160563 funkar inte på Fujitsu Siemens hemsida. Antingen så har du skrivit av serienummret fel eller så finns det inte i Fujitsu Siemens databas.

När jag söker på AMILO La 1703 så hittar jag bara denna info om hur du ska göra en recovery:

Återställa operativsystemet, drivrutiner, handböcker och specialprogramvara

Informationer om återställning av operativsystemet, drivrutiner, handböcker och specialprogram hittar du i handboken "Recovery Process".

Tydligen så ska du ha en handbok som heter "Recovery Process". Handboken kan finnas installerad på datorn eller på någon Cd-skiva som följde med datorn.

Om inte datorn startar så kan den starta i "Felsäkert läge". Tryck upprepade gånger på F8 under uppstarten av datorn. Då har du en chans att leta efter info om hur man gör en recovery på din dator.

 

Thomas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...