Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Skruvdragar-krig!!

virtuosen2

Recommended Posts

Min gamla skruvdragare från Bauhaus, inköpt för över fem år sedan, hade gjort sitt. (Sanningen att säga hittade jag inte laddningsenheten, men det kvittade eftersom maskinen var ganska sliten.) Maskinen kostade 200:- Har gjort jobb för minst 20.000:- (Jämfört med kostnaden att anlita hantverkare)

Köpte en ny DeWalt idag, som kostade tio gånger mer än bauhaus lågprismaskin. (Jag är ingen yrkesmässig snickare, utan en hemmaskruvare)..

Den (DeWalten) verkar helt okej.

Vanligtvis brukar jag kolla en del på nätet innan jag väljer vad jag ska köpa, men inte nu.. Proffsgrejer eller BRA grejer ska det va!

När man söker på nätet på skruvdragare, så verkar det finnas ett "skruvdragar-krig"!

-Makita mot Hitachi mot DeWalt. (Ungefär). Olika modeller jämförs exakt lika noga som på "grafikkort" här.. Det jag tycker är roligast är att det är amatörer som jämför, inte proffs..

-Bara en kul grej.. :thumbsup:

Du gjorde helt rätt att köpa en kvalitetsmaskin! När det gäller skruvdragare bryr jag mig heller inte så mycket om tester. Hörde mig för hos proffsbutiker och kom fram till en liten smidig Hitachi på 9,6 V.

För nån månad sen säckade dock batterierna ihop. Jag hade då haft den i 11 år, gjort jobb för säkert också 20000, så det fick bli en ny Hitachi igen. Senare köpte jag ett nytt piratbatteri (halva priset) till den gamla, så nu har jag den gamla i stan och den nya på landet.:)

Japp, man ska tydligen köpa kvalitet!

(så länge man inte slarvar bort laddaren som ser EXAKT likadan ut som "femtioelva miljoner laddare" man redan har..)

DeWalt-laddaren är stor och gul, samt "går inte" att slarva bort...

;)

Förklaring: En stor gul grej med elsladd (=DeWalt) jämförs med tvådelad "laddare", dvs. en "batteridelsdel" samt en svart nätklump som ser ut som "tio miljoner" svarta nätdelar till vilken grej somhelst..

Stefan Eklinder

Köpte en Black & Decker för ett tag sedan för 700 kr. :)

Verkar vara en suverän maskin.

Köpte tidigare något lågbudget märke (minns nu inte märket) som inte fungerade tillfredställande. Laddade jag batteriet och skulle använda maskinen en kvart senare, så var batteriet dött. Bytte laddare, men det höll inte ändå.

Slutade med att jag slängde skiten.

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

Köpte för några år sedan, en "Rusta" skruvdragare/borrmaskin, som har fungerat hyfsat, "även om man fick ladda ofta", tills nu i våras, gick inte att ladda upp längre, kom på att det var laddaren som gått hädan, gick inte att köpa ny, så det vara bara att kasta, har nu Black&Decker istället, får räcka tills man skaffar en lite bättre.

En granne brukar köpa grejer på Rusta...

Han sliter ut dessa grejer ganska fort, och får altid "nya" på garantin/kan lämna tillbaka dom..

(Rusta-grejer sliter man ju ut fort..)

Har man tid och ork, att köpa nya grejer/lämna tillbaka (reklamera) dessa, kan det ju gå an..

Själv har jag varken tid eller ork för att jobba så..

Men det är ju en fri värld...

HAHA, jag själv köpte också en på rusta för 80:-

De Håller väll ungefär en dag, men det räckte i mitt fall då den faktiskt gjorde sitt jobb;)

Sen hur miljövänligt det är kan man väll diskutera...:thumbsdown:

[inlägget ändrat 2009-07-27 21:03:34 av gurre g]

Praktiskt! Min laddare är en sån där man stoppar i batteriet i, så den går inte heller att använda till nåt annat. Tyvärr svart:thumbsdown: den kunde väl ha varit grön som skruvdragaren...

En finess jag sett på TV (Martin) är dragare med inbyggd lampa. Min har inte lampa, men jag har aldrig saknat nån heller. Jag bara väntar på hammare med lampa;)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...