Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Skruvdragar-krig!!

virtuosen2

Recommended Posts

Min gamla skruvdragare från Bauhaus, inköpt för över fem år sedan, hade gjort sitt. (Sanningen att säga hittade jag inte laddningsenheten, men det kvittade eftersom maskinen var ganska sliten.) Maskinen kostade 200:- Har gjort jobb för minst 20.000:- (Jämfört med kostnaden att anlita hantverkare)

Köpte en ny DeWalt idag, som kostade tio gånger mer än bauhaus lågprismaskin. (Jag är ingen yrkesmässig snickare, utan en hemmaskruvare)..

Den (DeWalten) verkar helt okej.

Vanligtvis brukar jag kolla en del på nätet innan jag väljer vad jag ska köpa, men inte nu.. Proffsgrejer eller BRA grejer ska det va!

När man söker på nätet på skruvdragare, så verkar det finnas ett "skruvdragar-krig"!

-Makita mot Hitachi mot DeWalt. (Ungefär). Olika modeller jämförs exakt lika noga som på "grafikkort" här.. Det jag tycker är roligast är att det är amatörer som jämför, inte proffs..

-Bara en kul grej.. :thumbsup:

Du gjorde helt rätt att köpa en kvalitetsmaskin! När det gäller skruvdragare bryr jag mig heller inte så mycket om tester. Hörde mig för hos proffsbutiker och kom fram till en liten smidig Hitachi på 9,6 V.

För nån månad sen säckade dock batterierna ihop. Jag hade då haft den i 11 år, gjort jobb för säkert också 20000, så det fick bli en ny Hitachi igen. Senare köpte jag ett nytt piratbatteri (halva priset) till den gamla, så nu har jag den gamla i stan och den nya på landet.:)

Japp, man ska tydligen köpa kvalitet!

(så länge man inte slarvar bort laddaren som ser EXAKT likadan ut som "femtioelva miljoner laddare" man redan har..)

DeWalt-laddaren är stor och gul, samt "går inte" att slarva bort...

;)

Förklaring: En stor gul grej med elsladd (=DeWalt) jämförs med tvådelad "laddare", dvs. en "batteridelsdel" samt en svart nätklump som ser ut som "tio miljoner" svarta nätdelar till vilken grej somhelst..

Stefan Eklinder

Köpte en Black & Decker för ett tag sedan för 700 kr. :)