Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

muspilen flyger iväg


lalito

Rekommendera Poster

hej

 

min syster har en dell lalitude C610,, grejen är att muspilen ibland flyger runtom hela skärmen utan att det går att få stopp på den. Det hände även när jag använder datorn utan externmus.

 

Hon har köpt en ny webcam ,, bara microfonen funkar,, och i enhetshanterare blir det en gul frågetecken men en liten utropstecken,, det stå på den,,,USB Device. Rutinerna installerar jag från cd-skivan som medföljer med webcam.

 

tack allt hjälp är välkomna

 

 

 

mvh grottmanen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har testat webcam i 2 andra datorer och det händer samma sak,,,det är nog inget fel på usb portarna andra gerjer som jag kopplar i usb fungar. ??????

var hittar jag drivrutiner till usb deviser.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

var hittar jag drivrutiner till usb deviser.

När det står USB device i enhetshanteraren tillsammans med ett gult tecken så betyder det att datorn har hittat en USB enhet (USB device) som saknar drivrutiner. Det finns inga allmäna drivrutiner till USB device utan du måste installera drivrutiner till den enhet som du har anslutit i datorn.

 

Hon har köpt en ny webcam

I detta fall så är det troligen webcamen som listas som USB device. Kameran kan vara trasig eller så installerar du fel drivrutiner. Vad heter kameran? Vilket operativsystem använder du?

 

Thomas

 

[inlägget ändrat 2009-07-30 10:43:08 av Thomas1]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Följde det inte med drivrutiner till denna webcam, och i så fall, hur installerar du dessa, före eller efter att kameran pluggas in?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

webcam heter AGK,, det medföljde en cd med drivrutinerna som jag installerar, följer instruktion boken, jag använder win XP 32 bits updaterad till SP3. Wencam var nyköpt.

 

 

mvh grottmanen på utvekling

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag installerar derivrutinerna först och sen pluggar och in webcam,,,jag gör precis som det står i handboken som medföljde.

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då borde det fungera, frågan är varför det inte stämmer, kanske finns nyare drivrutiner?

 

[inlägget ändrat 2009-07-30 11:55:30 av //gästen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej

 

AGK model 10337...men nu är det så att när jag kom till min syster så säger hon att hon hade hittat en skiva till till webcam,, ursäkta min pucko till syster. Den andra skiva innehåller drivers till webcam ,,nu har jag 2 skivor i stället för en,,

Jag gjorde så här :

 

1: tog bort allt från datorn som hade med webcamen och göra.

2 : installerade skivan, den som står på " webcam for notebook" driver model 10337.

3 : installerade skivan där det står "webcam driver" och precis innan instalationen är klart får jag ett meddelande typ " please plug- in the device " och sen skall jag välja ok , då pluggar jag in enheten (webcam) i USB port och , då kommer problemet,, meddelanden om att jag skall plugga in enheten dyker up igen varje gång efter jag pluggat in enheten och tryckt på OK.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu när du har hittat drivrutinerna till kameran och det ändå inte funkar så tycker jag att du ska prova att installera kameran på en annan dator. Om kameran funkar på en annan dator så finns problemet i Dell latitude C610 datorn.

 

Thomas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har precis testat i en dator som är 3 månader gammal och fick medelande att drivrutinerna inte går att installera och att jag skall hämta de från deras hemsida,,,fattar ingenting, hur kan man sälja en webcam med drivrutiner som inte funkar.

 

grottmanen i utvekling

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fattar ingenting, hur kan man sälja en webcam med drivrutiner som inte funkar.

Man kanske ska hålla sig till dom lite vanliga märkena, vad vet jag, men verkar lite säkrare.

Kolla med din syrra, om hon inte kan lämna tillbaka den, kan man inte installera den, så fungerar den ju inte, och då måste man kunna lämna tillbaka den?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag får nog be henne att göra det, men skall man inte skriva till tillverkaren och tala om det eller informera folk att de inte köper en sån skit som inte går att installera

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man/ni borde informera butiken, om att problemet finns så kanske dom påtalar vidare att det är "brott på kedjan".

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja det skall man /vi göra..

 

nu är det slut med denna kapitel om webcam,,,har du en aning om varför muspilen i skärmen får eget liv och bara flyger iväg

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...