Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Byte av hårddisk, problem, hittar ej?


rassau

Rekommendera Poster

Du hade flera bilder på vad som händer om man väljer att inte ta bort C:. Hur långt kommer installationen, när börjar den om igen?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att jag tryckt på L som du ser på bilden som är upplagd 12:51 så börjar den installera windows, åtminstone ett par filer, efter drygt 5 minuter så vill den starta om datorn, sen så kommer jag bara tillbaka till samma ställe igen, och då säger ju den att det finns ett windows installerat, antar att det är dom filerna som gör att den säger så, för jag har aldrig haft ett windows installerat på den hårddisken.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt din första bild, vad står det nu vid Primary Master?

Om du bara nu har en hårddisk inkopplad, och inga andra enheter, då bör det stå enbart den disk du ska ha ditt op-system på.

 

I samma bild, så ser man också att det finns två minnen i, men är det samma minnen?

Så att det hela inte beror på något minnesfel?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju det som är sjukt, det står None där, den hittar ingen hårddisk, men i installationen gör den det... på bilden har jag ju bara ett minne i, 512mb.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att jag tryckt på L som du ser på bilden som är upplagd 12:51
Det är meningen att om du har svarat rätt vid tidigare bilder så ska du inte komma till den bilden över huvud taget.

 

Efter omstarten av datorn så ska du inte köra från CD-skivan mer (dvs inte trycka på någon tangent när texten "Tryck på någon tangent ...").

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A disk read error occured blir det när jag startar från hårddisken efter att den kräver omstart. Men jag ändrade pluggen från master till cable select nu och då hittar bios hårddisken, skumt...

 

men det går inte ändå nu så jag vetefan.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu gick den fan vidare helt plötsligt till med installationen. provade att ta bort partionen o lägga dit den igen samt en formatering, och då funkade det helt plötsligt, även fast jag har gjort det ett antal gånger.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

då funkade det helt plötsligt, även fast jag har gjort det ett antal gånger.
Ja, det är mycket konstigt med datorer. Undrar varför BIOS bara gillade Cable Select. Men på något sätt blev det bättre med hårddisken och det är kanske därför installationen fungerade nu. Hoppas det håller i sig nu! :thumbsup:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tidigare, har du försökt och gjort detta även tidigare, eller har du bara gjort en ny partition vid tidigare försök.

 

Men bra att det verkar fungera nu, som sagt, då hoppas vi på att det håller i sig :thumbsup:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...