Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Systemåterställning funkar inte?!


Lacro

Rekommendera Poster

På senaste tiden - nått år tillbaka så har jag upptäckt att det inte går att göra en systemåterställning.

 

Svaret blir att systemåterställning inte gick att göra.

 

 

Jag undrar naturligtvis varför. Att kunna göra en systemåterställning kan ibland vara "räddningen" om man i okunnighet har gjort något fel. Men som sagt det funkar inte.

 

Har någon en förklaring och/eller förslag till åtgärd så hör av er.

/Lacro

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Start -> Alla program -> Tillbehör -> Systemverktyg -> Systemåterställning. Klicka på "Välj en annan återställningspunkt". Finns det några återställningspunkter som du kan välja i almanackan som kommer fram?

 

Thomas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och tack för ditt mail. Jag har gjort exakt som du skriver. Och jag har valt ett antal återställningspunkter men jag får alltid samma svar att återställning inte gick att genomföra.

 

Och precis så här antar jag att man skall göra. Och så har jag tidigare gjort och då har det funkat.

 

 

Jag vet inte om man skall "kryssa eller avkryssa" någonstans för att få återställning att fungera.

 

Jag har letat och provat men när man är osäker så får man vara försiktig så man inte tillverkar ännu mer problem.

 

Du kan väl fundera om nått särskilt måste till fatt få återställning att fungera.

 

 

/Lacro

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå tillbaka till systemåterställning och välj att "Skapa en återställningspunkt". Ge återställningpunkten ett eget namn.

 

Vad händer när du försöker att skapa en återställningpunkt?

 

Thomas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är så att något antivirusprogram har varit och tagit bort någon fil i mappen systemåterställningspunkter så kan det sedan bli omöjligt att återställa. Då kan man nollställa funktionen genom att ta bort alla återställningspunkter och så att säga börja på ny kula.

 

Du kan ta bort samtliga systemåterställningspunkter genom att stänga av systemåterställningsfunktionen, starta om datorn och så slå på funktionen igen. Skapa sedan en ny punkt.

 

Systemåterställningsfunktionen slår man av och på här:

Högerklick på Den här datorn - Egenskaper - Systemåterställning

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...