Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem att ladda ner drivrutiner från Intel.com


nyHawk

Rekommendera Poster

Hej jag hjälper en polare som ränsat om sin dator, han har slänkt alla tillhörande CD skivor vilket inte är så smart. Suttit i några timmar och letat upp alla drivrutiner. Enda som fuckar är "Intel Core 2 Duo e6600" dvs till prosessorn som intel har på sin hemmsida. men när jag har valt vilken jag ska ladda ner då kommer "The terms of the software license agreement included with any software you download will control your use of the software." upp så har sökt i några timmar ifall dom finns på nån annan sida men icke. så jag undrar den licensen vart skriver man in den, Och skulle den stå på förpackningen till cpun ? välldigt tacksamm för svar //nyHawk

 

 

[inlägget ändrat 2009-07-22 05:38:14 av nyHawk]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu förstår jag inte riktigt vad det är för drivrutin du ska ha, du behöver väll ingen specificik drivrutin till processorn, se till att du har följande:

 

chipset (vilket kan vara intel)

ljud

nätverk

eventuell integrerad grafik (kan vara intel, exempelvis gma x3100)

måhända någon övrig modellspecifik drivtutin

 

dessa brukar gå att hämta från moderkortets hemsida, exempelvis gigabyte och asus

 

 

 

Tänker du på att man till AMD har:

"amd cool n' quite"

samt

"amd dual core optimizer" ?

 

Inget av dessa finns som intel motsvarigheter, så inte konstigt om de inte hittat de ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

då kommer "The terms of the software license agreement included with any software you download will control your use of the software." upp så har sökt i några timmar ifall dom finns på nån annan sida men icke. så jag undrar den licensen vart skriver man in den

 

Du ska nog inte skriva in någon licensnyckel utan bara svara "I agree", eller liknande, genom att klicka på den knappen...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...