Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med Cd-enhet kan ej läsa/bränna skivor


NovaForce

Rekommendera Poster

Hejsan

 

Jag har en bärbar Acer Aspire 5002WLMi dator. Jag har sedan ett tag tillbaka haft problem med CD-enheten som inte kan läsa eller bränna någon som hällst skiva längre. När jag sätter i en skiva tex ett dataspel jag köpt så låter det som att den läser men sen efter att tag slutar den bara utan att något händer på skärmen.

 

Går jag in på "Den här datorn" och kollar där och klickar på enheten så står där "ingen skiva i cd-enhet". Jag har även letat efter nya drivrutiner men hitta inga

 

Enheten är av typen "Slimtype DVDRW SOSW-833S" det har i varit inne på på service för detta problem då bytte dom ut hela enheten villket resulterade i att jag kunde läsa men inte bränna men nu har något hänt igen och jag kan inte läsa heller.

 

Tyvärr är Garantin slut, jag får inga fel meddelanden eller något som säger att det är något fel

 

Jag hoppas kanske någon kan hjälpa mig.

 

MVH Daniel

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skulle ju kunna se om en rengöringsskiva hjälper. En sådan kan man köpa på de flesta ställen som säljer datorprylar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då är det nog något hårdvarufel, trasig enhet, dålig kontakt mellan enheten och moderkortet eller att den del på moderkortet som tar emot signalerna från enheten är trasig etc.

 

Tyvärr är Garantin slut
Tänk på att man har tre års reklamationsrätt mot ursprungliga fel.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...