Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Film & Bilder på samma DVD


Ogge92

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har blivit ombedd att göra kopior utav en DVD-film ifrån en släktträff.

Samtidigt har jag också blivit ombedd att göra kopior av en CD-skiva innehållande bilder ifrån samma träff. Dessa skivor ska sedan ges bort till släkt och vänner som inte sett Filmen/Bilderna

 

För att spara plats och vara lite smart tänkte jag lägga både filmen och bilderna på en och samma DVD-skiva eftersom att filmen tar långt ifrån de 4.7 GB som skivan rymmer.

 

Det är inte nödvändigt att kunna titta på bilderna via en DVD-spelare utan endast i datorn.

 

DVD-filmen är komplett med en meny i början.

 

Jag har försökt att bränna VIDEO_TS samt AUDIO_TS mapparna tillsammans med en mapp innehållande bilderna som ligger direkt på skivan och alltså inte i ngn av VIDEO_TS eller AUDIO_TS mapparna. Detta fungerar dock inte då jag inte kan se filmen i min DVD-spelare.

 

Hur ska jag göra?

 

Tack på förhand!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brandklipparen

Hej!

 

Om du bränner en DATA-skiva, som jag utgår från att du gjort, så kommer din DVD-spelare förmodligen inte att kunna läsa den (möjligen att du kan se bilderna). Däremot kan du spela upp filmen från skivan på datorn, vilket du också önskade.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill att man ska kunna spela upp filmen i en DVD-spelare, bilderna räcker de om jag kan se i datorn.

 

 

 

[inlägget ändrat 2009-07-22 01:18:48 av Ogge92]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brandklipparen

Hej, igen!

 

OK. Jag kanske läste ditt inlägg fel. Vanliga DVD-spelare kan inte spela upp en film som ligger på en data-skiva utan den måste vara bränd som DVD-skiva. Och i ditt fall är de då bilderna som ställer till problem, men med lite handpåläggning borde du kunna fixa det.

 

Föreslår att du skapar ett "bildspel" ex. med hjälp av MovieMaker (el. annat filmredigeringsprogram) och exporterar det som en video. Sedan kan du lyfta in både din videofilm och "bildspelet" i ett brännarprogram och bränna en DVD-skiva, som då blir korrekt kodad så att en extern DVD-spelare kan läsa den.

 

Det innebär dock att du inte kan se dina bilder skilda åt på skivan en och en. Är det önskemålet, så tror jag mej våga påstå att det inte går att blanda en videofilm och enskilda bilder på samma skiva och få en vanlig DVD-spelare att spela upp den.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...