Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Diamond88

Varför kan jag inte starta msn spel?

Rekommendera Poster

Diamond88

Hej!

Jag har problem med min msn.. den är rätt konstigt..

Jag har version 2009 Build 14.0 bla bla...

När jag ska starta något spel på msn... så går det inte... Jag har testat med olika kontaker och det gäller samma sak för alla dem.. alltså jag kan inte starta spel med dem på grund av att min msn låter det inte..Jag har testat på andra datorn med men det är samma sak...

Vad är det med min msn då? är det nåt som blockar spel??

någon som vet? eller har/haft samma problem?

Meddelandet säger bara att: Windows Live Messenger kan inte starta detta program just nu. Försök igen senare.

Men det fungerar ALDRIG!

Jag har windows xp

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Thomas1

Om du har en router inkopplad i nätverket så kanske du måste öppna portar i routern. Även en brandvägg i datorn kan stoppa Msn spel.

Thomas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Diamond88

Hej!

Tack för ditt svar. ..:)

Jag använder bara trådlös nätverk... jag har även testat att starta spelet genom att vara ansluten med kabel till modemet, men det fungerade ändå inte. Jag har inte router.

Det är bara inte spel som blir liksom "blockad" på min msn.. Mina snabbmeddelande levereras inte heller då och då, och jag får ingen sån här meddelande heller att "bla bla levererades inte till kontakten"... jag får inget sånt........

MEN, detta händer bara när jag sitter på min EGEN DATOR..inte om jag sitter på någon annans dator, då allt levereras fint, förutom spel som fortfarande inte fungerar.

Så df trodde jag att det kan vara så att någon på min msn blir blockerad av något program eller vad som helst.. :-/

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Thomas1

Vad använder du för brandvägg? Det låter som om du måste ställa in brandväggen i datorn så att den tillåter Msn.

Thomas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Diamond88

windows + zonealarm.. men jag har tillåtit allt med msn messenger osv..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Thomas1

Om du kör både med Windowsbrandväggen och ZoneAlarm samtidigt så blir det problem. Man ska aldrig köra två mjukvarubrandväggar samtidigt. Stäng av Windowsbrandväggen och kolla om Msn börjar att funka bättre.

Om du vill stänga av Windowsbrandväggen helt så högerklickar du på "Den här datorn" och väljer Hantera. Klicka på pilen vid "Tjänster och program" och välj tjänster. Scrolla ned till "Windows Firewall" i fönstret till höger. Dubbelklicka på Windows Firewall och ändra "Startmetod" till manuellt och tryck sedan på "Stoppa". Avsluta med att klicka Ok. Nu är Windowsbrandväggen stoppad och kommer inte att starta igen om du inte startar den själv genom att ändra tillbaka till "Startmetod Automatisk".

Thomas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Diamond88

Tack så hemskt mycket för ditt svar.

Det fungerar kanon nu! :D

Tack Tack

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...