Just nu i M3-nätverket
Jump to content

catalyst control center, vad är det?

lallaballa1

Recommended Posts

lallaballa1

fick stora problem med datorn och tog bort en massa filer, nu när jag startar den igen kom det upp felmeddelande att catalyst control center slutat att fungera. men jag vet inte vad det är och vad det gör, vet du?

Det är programvaran som hör till grafikkortet – så kan det tänkas att du har raderat någon av dess filer? Control Center är dessutom beroende av .NET Framework så om du har plockat bort det så måste det läggas tillbaks igen.

[inlägget ändrat 2009-07-09 22:03:59 av RN]

lallaballa1

ja det vet jag inte, jag har fått en massa konstiga pop uper på min dator som säger att program inte kan köras eller hittas, de bara förökar sig så jag gick in i felsäkert läge och tog bort de filerna, men att de hade med grafikkkortet att göra förstod ja ginte, jag tog bara bort dagens filer.

hur ska jag göra nu då?

känner du till filerna som poppar up i min dator, en massa tmp filer som heter 24EF.tmp, fab5.tmp och det startar websidor bla nån uppringning

Hela paketet Catalyst behöver säkert installeras om(?)

http://game.amd.com/us-en/drivers_catalyst.aspx

.NET Framework kan också behövas installeras om. Version 3.0 finns inbyggt i Vista så kanske räcker det med att bara avinstallera och installera om via Aktivera eller inaktivera Windows-funktioner i Kontrollpanelen. Och .NET 3.5 inkl servicepack kan hämtas via Windows Update...

Sen så är jag ingen säkerhetsexpert men det är inte svårt att dra slutsatsen att din dator är nedlusad av Ad-Ware och förmodligen annan skit också..! Kanske har du inte ens ensam kontroll över datorn längre utan andra långt borta nånstans kanske också tjuvlånar den då och då utan din vetskap eller din tillåtelse(?)

Obs!! Denna "uppringning" kan mycket väl vara nånting som skyndsammast bör raderas bort från datorn!?

[inlägget ändrat 2009-07-10 00:48:24 av RN]

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...