Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
torpet1

Windows Mail - OpenOffice Writer

Rekommendera Poster

torpet1

Om mitt problem kan hanteras bättre i ett annat forum - tala om vilket, please!

 

Jar har Vista och Windows Mail. När jag bytte dator vid årsskiftet tyckte jag att Office-paketet var för dyrt varför jag tog hem gratisprogrammet Open Office. Kompabiliteten mellan Word och Writer har hittills fungerat utmärkt men sedan ett par dagar tillbaka kan jag inte öppna mailbifogade Worddokument direkt. 'Dokumentet existerar inte' blir beskedet. Detta gäller även äldre, tidigare öppningsbara dokument.

 

Dock går det att spara dokumentet och därpå öppna det. Jag kan alltså komma runt problemet men min hustru som drabbas hårdare än jag av detta är mycket irriterad.

 

Vad kan ha hänt och vad kan jag göra åt det?

 

T

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Thomas1

Kolla om säkerhetsinställningarna behöver ändras. Starta Windows Mail.

Klicka på Verktyg -> Alternativ -> Fliken säkerhet. Prova att ändra inställningarna som jag har markerat. Se bifogad bild.

 

Thomas

 

[bild bifogad 2009-07-09 15:32:46 av Thomas1]

1148871_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
torpet1

Tack för hjälpen. Jag gjorde som du skrev varpå det funkade. Men sedan provade jag med den gamla inställningen igen - och det funkade i alla fall!!??

 

Jag undrar om inte datorer någonstans lever sitt eget liv.

 

Torbjörn

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Thomas1

Kul att det löste sig.

Jag undrar om inte datorer någonstans lever sitt eget liv.

Jag är säker på att dom gör det:)

 

Thomas

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu



×
×
  • Skapa nytt...