Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Röstförvrängare


Johan11

Rekommendera Poster

Jag undrar ifall det finns något program som fungerar som röstförvrängare på datorn? Det ska vara så att när man pratar i mikrofonen ska det förvrängda ljudet komma DIREKT ut i högtalarna. Man ska alltså inte först prata in ljudet, fixa till det på datorn med programmet och sedan trycka på play för att det ska komma ut i högtalaren. Det ska komma ut direkt när man pratar in det.

 

Tacksam för svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Vet ej. Men jag är själv ganska sugen på att skapa en realtids vocoder på PCn. Frågan är om datorn hinner med. Jag har visserligen 933 MHz under huven, men ändå. Det går åt en hel del beräkningskraft. Men det finns ju andra typer av röstförvrängningseffekter som inte är så krävande. Man ju t ex skjuta smala frekvensband uppåt eller nedåt i frekvensspektrat. Det brukar hjälpa för att förändra rösten rejält.

 

Får se om jag börjar leka lite med det i framtiden. För tillfället har jag inte mycket tid över för sånt.

 

Jag hade ett sånt där program till min gamla Amiga 500 en gång. Kommer inte ihåg vad det heter nu... Och ljudkvalitén var väl inte super heller. Men kul var det!

 

Säg till om du hittar något. Jag är också intresserad.

 

/ Daniel Thornberg

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...