Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

fhe mindsleep reefer cj tico


Anjuna Moon

Rekommendera Poster

Anjuna Moon

...någon... måste ju ha något intressant eller dumt att debattera. Eforum är totalt dött!, det är bara en helpdesk !!

 

Här får ni lite att irritera er över och kanske skriva om, istället för att pilla med era BIOS, grafikkort och virus...

 

Tio triljardermänniskor har suttit och gråtit över Jackson hela dagen när nästan 400 människor dog i Kina igår

 

Folk lever i misär och svält pga bilförare som inte kan gå eller cykla i innerstäderna istället. Nigerias natur och naturliga mattillgångar i floderna är till stora delar förstörda så man kan prutta omkring i bilar

 

 

[inlägget ändrat 2009-07-08 02:57:31 av Anjuna Moon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

någon... måste ju ha något intressant eller dumt att debattera. Eforum är totalt dött!, det är bara en helpdesk

Du har helt rätt. Det var länge sen en debatt drogs igång. Sen gäller det också att igångsättaren får lite gensvar och är det dåligt med det tappar man förstås sugen. Hoppas att ditt anrop väcker upp Mindsleep med flera.

 

Intressant upprättshovsärende du hade hittat, Phenomen och väl värt poäng.

 

[inlägget ändrat 2009-07-09 14:44:34 av mbgtmari]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
arför är alla ecofascister från innestan?

Kallar du mig fascist får du komma med lite bra argument som stödjer detta Phenomen, .

 

[inlägget ändrat 2009-07-10 14:13:23 av Anjuna Moon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Okej Anjuna, här nåt jag stör mig ***** mycket på: den svenska envisheten att hitta på nya "finare" ord för samma saker, i syfte att göra åhöraren mindre ledsen i ögat (som om folk vore gud och kan känna hur mottagaren reagerar på diverse tilltal, och kan vara säkra på att mottagaren är gjord av skört porslin som krasar om man säger vagina istället för underliv).

 

Hygientekniker, lokalvårdare, städerska, städkärring.

 

Invandrare (du är en rasist), immigrant (du är en duktig idiot). Jämför också Invandrarverket (rasistiskt) tillika Immigrationsverket (inte rasistiskt).

 

Afroamerikan, afrikan, lakritstomte, neger (här kommer rasisten att projicera sina egna värderingar på mig och göra dem till "mina", därför kan det vara på sin plats att påtala, att jag väljer att tro på nyare dna-rön etc som säger att av den moderna människan så härstammar alla från Afrika för sisådär 60000-70000 år sen, tror jag det var, vilket ju gör mig också till en så kallad neger).

 

Vad finns det mer för löjliga ord..?

 

I det militära: skada, sjukdom = stridsvärde.

 

I det civila: skada, sjukdom = arbetsförmåga.

 

Och fler idiotiska saker finns det. Vad har du för idiotiskt i sinnet Anjuna? :-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för idiotiskt i sinnet Anjuna?

Säkert väldigt mycket, men i detta fall antar jag att syftet med att kalla mig ekofascist var att man som storstadsbo tydligen inte får ha åsikter om stadsmiljön som inte passar bilförarnas smak. Eller jag vet faktiskt inte vad syftet var, det var därför jag bad om en förklaring.

Bryr mig inte längre, gammal tråd, gammal förolämpning. Jag är inte långsint.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men i detta fall antar jag att syftet med att kalla mig ekofascist
Det var väl inte du som blev kallad ekofascist eftersom du inte bor i innerstan.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför ska man ha bil i större städer som ändå har en billig och smidig lokaltrafik (jämför kostnaden med att äga och underhålla en bil)? Enda nackdelen är väl att huvudsocknens tunnelbana inte går precis hela natten... Inte sist jag var ut i den socknen iaf och det fick bli en dyr och spyende taxi hem till var jag bodde för tillfället.

 

Men det kan nog vara svårt på morgonen för dem med barn – först en halvtimme till dagis, sen 40 minuter till nästa barnomsorg och sen åt andra hållet igen 55 minuter till jobbet, detta exklusive väntetider vid avgångarna. Och så omvänd ordning vid hemresan igen (hur f-n kan man frivilligt bo på en sån plats? Det måste vara riktigt roligt för många att spendera säg en tredjedel av all vaken tid sittandes i en tunnelbanevagn ;-)).

 

Sverige ligger å andra sidan långt norrut så fram för ökande utsläpp av växthusgaser så vi får ett lite behagligare klimat. Använd gärna också lite mer effektiva växthusgaser – t ex metan är 20 ggr effektivare än koldioxid. Så mitt förslag är att vi bygger gigantiska anläggningar i Sverige (vi borde kunna bli EU-ledande) för utsläpp av metangas. Det bör sannolikt kunna påskynda uppvärmningen av hela planeten såsom sker nu men i alltför långsam takt (positivt för uppvärmningen är att mänskligheten ändå ökar koldioxidutsläppen med jag tror det var tre procent per år).

 

Det är alldeles för få öknar utspridda över planeten. Så yes för skövlingen av regnskogen! Jag tror det var en yta motsvarande Belgien som försvinner varje år i Brasilien. Och det är bra, inga j-a skogar som binder koldioxid och ger oss syre ska vi ha! Och allra minst ska vi ha den mångfald av levande varelser som har djunglerna som sin hemvist. Allt ska dö ut!

 

En annan fördel med skövlingen av regnskogar är inte nödvändigtvis öknar utan stora fält för odling av bränsle till våra "miljöbilar"! Bra att områdena inte används till odling av mat till den växande befolkningen. För dem som inte dödas av människans krigande kan då åtminstone dö av svält.

 

Ja, det var väl vad man hade för idioti att kommer med just nu. ;)

 

Edit:

Har Anjuna nånting att tillägga om ovanstående vansinne?

[inlägget ändrat 2009-08-20 11:33:18 av RN]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har Anjuna nånting att tillägga om ovanstående vansinne?

Inte för tillfället, du uttryckte det så bra själv. En poäng blir mitt bidrag istället.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man tackar! :)

 

Edit:

Du får en poäng du med för jag har också upplevt att forumet kan vara lite trist ibland. Men då tänkte jag att "hur kul är man själv egentligen"? Det enda jag skriver är "bios, gpu", dessa två ord och aldrig några fler. ;)

 

Men för några år sen så har ju i alla fall du och jag suttit och grälat om försvaret, NWM och jag har suttit och smågrälat (undrar var han håller hus?)... Eller "grälat" egentligen – det skadar inte med lite färg på diskussionerna ibland. Det behöver inte vara så mjäkigt jämt, iaf så länge man håller sig på ett civiliserat plan och inte börjar ta för vana att göra övertramp mot Eforums regler.

[inlägget ändrat 2009-08-21 12:34:26 av RN]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Phenomen: Var detta det bästa du kunde komma med? Var det så du tog dig genom skolan när du debatterade dina åsikter, ett par länkar på internet?

 

Du verkar se ner på innerstadsbor som bryr sig om miljön (så tolkar iallafall jag ditt första inlägg, har jag fel?). Ska man slänga ur sig saker om hur åsikter är relaterade till stadsdelstillhörighet så vore det intelligent att åtminstone försöka backa upp sina påståenden med egna tankar och inte någon annans (hellre än filmer på Youtube)

 

Följ RN:s exempel och visa att du har lite självständigt tänkande och en förmåga att föra fram dina tankar till andra Man behöver inte tycka om varandras åsikter, men ska man racka ned på en ståndpunkt är det ett bra bevis på vuxenhet att man dessutom utvecklar var man själv står

 

 

[inlägget ändrat 2009-08-22 04:54:43 av Anjuna Moon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apropå filmer så... Jag såg ett amerikanskt teve-inslag som påvisade att amerikanarna minsann borde vara rädda för svenska ubåtar, iaf om den kommer i "fel händer". Och nej det var inget underhållningsprogram:

 

Man kan nog ta vilket teve-team som helst, låta det klippa ihop lite lobbymaterial, och man kan få fram vilken "sanning" man än vill. Världen består inte av fakta, den består av åsikter. Och för att knyta tillbaks till miljön så, om jag ville och astronomiintresserad som jag är, hade jag nog kunnat samla ihop material för att påskina att det vi bör vara allra mest rädda för angående klimatet och miljön, är solen.

 

Solen kommer att utplåna jorden, det är inte bara teori utan solen kommer följa en process som redan har observerats åtskilliga gånger av andra stjärnor i rymden. Men tack och lov kommer jorden ändå att vara beboelig uppåt en miljard år ytterligare (enligt en uppskattning) innan solen blir alldeles för het. Fast under den tiden kommer människan att helt på egen hand kunna ta kål på allt levande flera ggr om. Synd bara om djuren som inte har nåt att säga till om.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan nog ta vilket teve-team som helst, låta det klippa ihop lite lobbymaterial, och man kan få fram vilken "sanning" man än vill.

Visst är det så och det gäller ju båda läger i den globala miljödebatten. Jag vet att det finns lika många kålsupare på båda sidor, som via propaganda hellre än fakta försöker få stöd för sina åsikter.

Enormt många av dessa filmer kommer från USA. Varför det är så är jag inte säker på, men det är ju ett land som inom politiken är ganska erfarna i att använda sig av medial propaganda inför olika val och sakfrågor, så det är nog inte så konstigt.

Detta fenomen lär säkert bli större i andra länder också med tiden.

 

Vad gäller motståndarsidans åsikter om de varierande siffror som en stor del av den vetenskapliga sfären lägger fram (framförallt om hur snabbt och radikalt polarisarna kommer smälta) så är de ändå helt irrelevanta. Det är ointressant om havsnivån stiger 10m inom 20 år, 8m inom 50 år eller 30m inom 200 år. Poängen är att tidsperioden det handlar om i vilket fall som helst är extremt kort sedd ur ett större perspektiv än enbart en mansålder.

 

När det gäller preventiva åtgärder är vi människor väldigt snabba när det handlar direkt om oss själva (se bara på rusningar till influensavaccinationerna varje år). Men att arbeta preventivt för att undvika en radikalt förändrad miljösituation i framtiden är vi inte lika intresserade. Berör det oss inte i vår livstid så rycker vi på axlarna och anser att det är uppblåsta skräckscenarier och att "miljöfascisterna" lever på att skrämma andra utan fakta. Men där lurar vi bara oss själva (medvetet eller omedvetet), så att vår nuvarande livstil inte skall behöva förändras.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...