Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Billigaste alternativet för ASP-stödd server...?


MattiasN

Rekommendera Poster

Jag har tänkt att lägga upp en hemsida kopplad till en databas via ASP. Har för tillfället enbart tillgång till Tele2:s "Connect to Internet"-abbonemang (10 Mb) och efter ett samtal med Tele2-support fick jag reda på att man INTE kunde använda ASP på deras server. Det vill säga om man inte går med i deras Webb-hotell och betalar 5-6000 kr/år, vilket jag anser vara alltför dyrt.

Så vad jag nu undrar är hur man kommer billigast undan för att kunna använda ASP till sin hemsida? Hoppas att någon vänlig själ kan hjälpa mig, så att jag kan ta tag i hemsidan utan att bli helt utfattig. För visst borde man kunna komma billigare undan än att betala mellan 3 och 6000 kr, som de ISP:erna som jag talat med tar ut för att ansluta sig till deras webb-hotell.

 

// Mattias

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sven Pernils

Nix, det blir så mycket support med användare som kör ASP, så ingen vill ta det jobbet gratis. Alla s.k. gratishotell som kör med reklam på sidorna är intresserade av nya kunder, inte support.

 

Sven

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

> Så vad jag nu undrar är hur man kommer

> billigast undan för att kunna använda ASP

> till sin hemsida?

 

Om du inte har något emot att servern står utomlands kan du komma undan ganska billigt. Finns många runt $8 - $10 och en del lägre än så. Betalning sker nästan uteslutande med kont- / betalkort så ett sådant måste du ju ha.

 

http://www.ispcheck.com/shared/

 

Kolla in några siter som använder det webhotell du fungerar på, och kolla under en längre tid (någon vecka i.a.f.) under olika tider på dygnet. En del är sega, andra är det inte.

 

Själv använder jag http://www.dynastyhost.net/ som är benäget i Malaysia (jo, faktiskt). Men den kan vara lite seg ibland (inte så farligt som man kan tro dock) så det är ingenting jag kan rekommendera.

 

Anledningen till att jag valde just dem är att de var de enda av dem som jag var i kontakt med som ens ville låta mig försöka koppla en sub-domän till deras server och sköta DNS-delen själv (har huvuddomänen på en Unixserver på annat ställe). Alla andra sa bara "det går inte" (men det gjorde det bevisligen).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...