Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

GPS-program med kartor


Mr Andersson

Rekommendera Poster

Mr Andersson

Jag har en Nokia E75 (som har inbyggd GPS), men gillar inte Nokia Maps som ingår. En av anledningarna är att den hämtar ner kartorna i realtid. Det är visserligen praktisk och stör mig inte så länge jag är i Sverige, eftersom jag har fastpris på datatrafiken. Men jag kommer att vara i utlandet senare i sommar och gillar inte tanken att hämta online då.

 

Jag behöver alltså ett program + kartor där man kan installera de kartor man vill ha, på minneskortet. Det vore även bra om det gick att uppdatera online när man så önskar.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag "lekt runt" med nokia programet som följer med på cd med alla nokia lurar man köper så vill jag minnas att det skall gå att ladda ner dessa kartot i förväg till nokia maps, altså via din dators internet uppkopling :thumbsup:

 

Det kanske är värt att ta en titt på :thumbsup:

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Tydal

Jag har haft Nokia E90 med Nokia Maps i 1,5 år nu...

 

Med Nokia Map Loader kan man i förväg ladda ner vilka länder man vill. När programmet startar är standardinställningen att den ska fråga om man vill gå online. Svarar man ja laddar den ner eventuella kartor som saknas. Svarar man nej kör den bara på det man har laddat ner.

 

http://www.nokia.se/upptack-tjanster/maps/ladda-ned/nokia-map-loader

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Fungerar hur bra som helst, precis som jag vill ha det! Tack!

 

(jag har provat att vandra omkring med telefonen offline, och allt funkar)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...