Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

en bra bärbar för spel


Stoffes

Rekommendera Poster

Hejsan på er där ute

om ja har hamnat fel så ta mej rätt.:D

 

nu till frågan:

 

Det är så att jag är ute efter en bra laptop som klarar av spel och det spel jag spelar mest är World of Warcraft. men ska klara av Wc3 Frozen Throne och liknade grafik sugade spel...

Skulle vilja ha lite alternativ och inte allt för dyra sådan.

 

Tackar för svar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WOW och wc3 kan du spela med de flesta bärbara datorer med någotsånära grafikort!

 

Hp.s nya bärbara datorer har just det, hyggliga grafikort!

 

kolla in tillexempelvis denna hp: http://www.dustinhome.se/pd_5010309201.aspx

 

i den sitter allt standrd så som 320GB hårdisk, 2 kärnig prococessor, webbcam och allt sånt "multimedia standard" tillsamans med ett ati hd 4530:thumbsup:

 

ett 4530 får i 3dmark06 runt 2900poäng vilket är mera än tillexempels nvidia 8500gt (standard, ej mobile :thumbsup: )

 

så med tanke på att brorsan med sitt 8500gt spelar wow, wc3 och cod 4 (dock i lägre upplösningar!) utan vidare problem så tordes det gå lika belelr till och med bättre med laptopen!

 

Eller tänker du dig ännu kraftigare spel?

 

Edit: jag kanske skulle fråga dig vad du har för dator i fråga nu? vad den har för specificationer och så, så kan vi leta upp en liknande presterande bärbar;)

[inlägget ändrat 2009-07-08 08:23:56 av gurre g]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej förslaget du gav var ju ändå schysst fin dator och bra prestanda.

 

Men som sagt idag har jag en laptop me win vista home prem.

me innehåll:

 

Intel processor 1.73 ghz

ram minne 2 gb

grafik så ska vi se här det står i alla fall mobile intel® 945 Express Chipset Family.

Fick reda på via en sida att ram minnet är 256 mb och och kortet har inte stöd för Transform and Lighting.

 

Säger det ngt om grafiken för din/ er del?

 

Tackar så mycket för svaret så här långt

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grafikortet du har nu är väll om jag inte har helt fel ett intel GMA 900 /950 vilket är ett integrerat "skit" kort...

 

Deet är välldigt stor skillnad på det och grafikortet i HP'n jag länkade till som är ett externt kort:thumbsup:

 

som jämförelse:

 

intel GMA 950 = 129 poäng i 3dmark06

 

amd 4530 mobile = 2900 poäng i 3dmark 06

 

Men siffrorna kan ljuga lite, i äldre "prestanda test" så är intel GMA lite bättre än så, dock inte särskillt bra...

 

Sen så vet jag inte om din intel processor är 2 kärnig ?

 

Om jag inte minns helt fel så är den EN kärnig, med en 2 kärnig processor kan du göra mera saker samtidigt altenativt få högra prestanda i program spel mm som kan dra nytta utav flera kärnor :thumbsup:

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Hejsan har tittat runt efter bra laptop och här om dagen hitta jag en som såg bra ut o innehållet va helt okej men tänkte höra med er experter och dom som kan lite mer om datordjungeln där ute..

 

Eftersom den förra frågan gällde en kompis ifråga, nu är det mej det handlar om:D

 

Här det här en bra dator?

http://www.billigteknik.se/product.php?cPath=37_56&products_id=1202

 

 

Tackar för svar

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej billigare är ju bättre om det är samma prestanda :D

 

Men problemet för mej är att jag inte har Siba i närheten och den var visst slut på webblagret

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag suttit och letat igenom nästan hela laptop-djungeln och känner mej mer förvirrad än förut..

 

Men nu står det klart vad jag helst är ute efter.

 

Jag är ingen tung-grafikspelare

Men när jag spelar med mina kompisar så är det:

CS:S /CS

Swat 4

call of juarez bound in blood

WC3

Och mitt andra intresse som är större är foto och filmredigering.

 

Så en dator som klarar av det som står ovan och en bra och känt märke, eftersom jag inte drar runt med datorn så ofta så spelar batteritiden inte in så mycket.

 

Vet att jag har fått rekommendationer förut, men nu är det slut med letandet

 

Tackar för förgående svar och nästkommande

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej får tacka Gurre G för bra rek. :thumbsup:

 

Får sitta och tänka lite och fundera för jag har visst ett tag på mej.. åter i lager den 20 okt.

 

Och tack för ditt stöd gelki

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...