Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med att bl.a. stanna kvar som inloggad på nätet


DarthMortar

Rekommendera Poster

DarthMortar

Efter att jag formaterade om datorn har jag upptäckt ett irreterande problem i Vista och IE8, nämligen den att när jag loggar in på olika platser på nätet så brukar det finnas med en funktion för "kom ihåg mig" eller liknande, så att man stannar inloggad tills man själv väljer att logga ut. Nu är det så att den funkar inte någonstans alls, utan jag blir ändå utloggad efter ett visst tag, efter olika lång tid till och från. Ex. från min blogg kan jag bli utloggad flera gånger om dagen eller ibland vara kvar inloggad i dryga dygnet, Facebook "kastar ut mig" flera gånger och dagen eller låter mig vara inloggad i några dagar och det samma gäller med en rad andra webbplatser också.

 

Jag tänkte att problemet säkerligen har med hur IE8 lagrar cookies, men jag hittar ingen tänkbar inställning att peta på, inte heller hittar jag något relevant när jag googlar.

 

Så förslag? Före jag formaterade om datorn var jag inloggad konstant.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att jag formaterade om datorn har jag upptäckt ett irreterande problem i Vista och IE8,

Har du installerat alla drivrutiner till din dator efter formateringen? T.ex till nätverkskort, moderkort, grafikkort och ljudkort.

 

Thomas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DarthMortar

Allt sådant är samma som tidigare, de evt. drivrutiner som finns har kommit via Windows Update eller ingått i recoverysystemet...

 

[inlägget ändrat 2009-07-05 19:29:53 av DarthMortar]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du använt en återställningskiva + en drivrutinsskiva eller har du gjort en ren installation från en Windows Vista skiva? Om du inte själv har installerat några drivrutiner till datorn så måste det göras för att datorn ska funka felfritt.

de evt. drivrutiner som finns har kommit via Windows Update...

Från Windows Update får du inte alla drivrutiner.

 

Vad heter din dator? Bärbar eller stationär? Vad heter moderkortet?

 

Thomas

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DarthMortar

Det är den återställningsskiva som medföljde datorn, hp pav. dv5, och jag har varken före jag gjorde återställning eller nu efteråt installerat några drivrutiner mer än de som Windows Update skickar med.

 

Jag tror dock att det inte är några drivrutiner som spökar utan någon inställning någonstans eller att återställningen, eller uppgraderingen till IE8, gick fel och att det därmed är som det är...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror dock att det inte är några drivrutiner som spökar utan någon inställning någonstans eller att återställningen, eller uppgraderingen till IE8, gick fel och att det därmed är som det är...
Det går ju att avinstallera IE8 och få tillbaks IE7.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...