Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bytt plats på ljudkort, var är gammal .ini?


bjb74

Rekommendera Poster

Hej

 

Jag har en gammal dator som jag uppgraderat att ha som köksdator och till lite mediacenter. För att kunna köra två skärmar med HDMI har jag köpt nytt grafikkort. Grafikkortet har rätt kraftig kylning och det gör att jag blivit tvungen att flytta ljudkortet till ny PCI-plats.

 

Nu till problemet. När jag flyttat ljudkortet hittas inte dess drivrutin automatiskt... Den gamla drivutinen måste ju ligga i datorn, någon som vet var jag hittar den. Borde väl vara nån fil .ini?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Nu till problemet. När jag flyttat ljudkortet hittas inte dess drivrutin automatiskt... Den gamla drivutinen måste ju ligga i datorn, någon som vet var jag hittar den. Borde väl vara nån fil .ini?

 

Smidigast borde vara att installera om drivrutinen för ljudkortet helt.

 

Avinstallera först och installera om.

 

Att du ska kunna hitta alla filer just nu är dömt att misslyckas. Dom ligger säkert överallt i Systemkatalogen. Skulle du hitta någon fil kan det sluta med en krasch om du gör en felaktig ändring.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Man kan inte kämpa ihjäl en skugga, den dödar man med ljus."

 

- Sigfrid Siwertz.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade jag bara haft drivrutinen hade detta inte varit något problem... Har letat på zoltrix drivrutiner, men det verkar vara tunt...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enhetshanteraren, Egenskaper för ljudkortet. Information, Enhetsinstans-Id vilket är det?

Klipp&klistra!

 

ex.

PCI\VEN_1102&DEV_0005&SUBSYS_10031102&REV_00\4&5855BE9&0&20F0

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...