Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bränna ut ghost CD/DVD


Fr3ak0ut

Rekommendera Poster

Tjenare!

 

Prövat på både Norton Ghost 14 och Acronis True Image Home 2009 v12 och fattar inte hur man bränner ut ghost DVD...

 

Finns det något annat program som är enklare att förstå sig på?

 

Någon som annars kan förklara hur jag gör i någon av dessa två program?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har precis testat Acronis (i annat sammanhang, annan tråd, ej riktigt klart där..) och med det kan man ju göra en image av hela sin disk/partition.

I mitt fall en enda fil på 26 GB men jag antar man kan splitta den när man skapar den, tyckte mig se nåt om det...

I startmenyn och vid Acronis så finns en annan genväg. Tror den skapar en bootbar skiva och där Acronis är installerat.

 

Man startar med den skivan och startar Acronis (om den inte startar auto.) sedan väljer man restore osv..

 

Alltså en skiva som man startar med. Flera skivor som innehåller sin ghost.

 

OBS! Detta är en gissning från min sida bara - har inte testat detta själv, även om man borde fixa en kopia...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alldeles riktigt, tog mig 5 min att återställa en image på 4,4/4,5 GB som motsvara en installation på 10 GB när jag körde ghosten från en annan partition på hårddisken jag återställde den på. Har man en image som är max 4,4 GB kan man ha denna på samma skiva! I mitt fall var det en 70 MB för stort, men ska ändå installera WoW till brorsan så imagen kommer ändå säkert bli ca 10 GB efter det eller mer ;)

 

Suveränt! Ska se om jag lyckas förstå mig på Norton Ghost nu, annars är jag mer än nöjd med detta =P

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...