Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ACER 5315


kentinet

Rekommendera Poster

Tja!

 

Är det nån som har tagit bort Vista på sin Acer 5315 och lagt in XP och hittat rätt drivrutiner till den?

 

Jag hittar inte drivisar till ljudet och wlan kortet. Jag har letat massor och laddat hem massor med drivisar från olika sajter men det verkar vara fel hela tiden.

 

Nån som nyligen har gjort detta och fått det att funka?

 

/K.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt svar, ett problem bara...ljudet vill inte funka. Realteks drivisar till ljudet går inte att installera. Vid installationen kommer det upp att installationen misslyckas. Jag misstänker att det inte är Realteks ljudkort i fast det står så på Acers hemsida. På Acers sida så finns bara 1 drivrutin till ljudet och det är Realtek....å andra sidan, varför har dom 3 olika drivisar till wlan kortet t.e.x...bara till 5315 versionen?

 

[inlägget ändrat 2009-07-04 11:20:33 av kentinet]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5315 heter nog ett antal varianter och då kanske med olika WLAN-kort för olika marknader. Det är väl därför som det på länken du fick förut står just 5315-2153.

 

Jag misstänker att det inte är Realteks ljudkort i fast det står så på Acers hemsida.
Det kanske framgår av Enhetshanteraren (högerklicka på Den här datorn - Hantera).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...