Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Kan inte installera Office 2008 SP1 Update (12.1.0)

Leno

Recommended Posts

Hej!

När jag försöker installera Office 2008 SP1 Update (12.1.0), som är en uppdatering av Office 2008 för Mac så säger datorn att det inte går för att nödvändig mjukvara saknas. Vadan???

Jag kanske ska nämna 1) att jag precis installerade en ny version av Office 2008 utan att avinstallera den gamla, och 2) att jag av någon anledning, när jag installerade den senaste versionen, inte behövde skriva in något licensnummer. Kan detta ha med saken att göra??

Jag kanske ska nämna 1) att jag precis installerade en ny version av Office 2008 utan att avinstallera den gamla, och 2) att jag av någon anledning, när jag installerade den senaste versionen, inte behövde skriva in något licensnummer. Kan detta ha med saken att göra??

Mycket möjligt, försök att avinstallera både nya och gamla, och installera nya igen, och se om det går bättre att lägga in SP1 update?

Kontrollera också att mappen Microsoft Office 2008 finns i mappen Program på startvolymen.

Om den finns någon annanstans på datorn flyttar du den till mappen Program på startvolymen och försöker sedan installera uppdateringen igen.

Tyvärr har jag ingen Mac själv, så jag är osäker på vad du kan göra vidare, men det kanske finns någon annan här som har flera idéer?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...