Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Telia SMTP


henriko

Rekommendera Poster

Skicka E-post via Telias SMTP-server verkar ha ballat ur helt nu.

 

(Mycket nu. Det var ju inte länge sedan de bestämde sig för att SMTP-tjänsten skulle kräva nåt lösen man skulle ha fått på ett A4-papper för flera år sedan. Men för hälften av alla jag känner hade det "mail-kontot" spärrats för att man aldrig behövs använda det tidigare, vilket man inte får någon vettig feedback på.)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skicka E-post via Telias SMTP-server verkar ha ballat ur helt nu.
Jag skickade just till mig själv och det kom fram utan problem.

mailout.telia.com

Port 465

Användarnamn och lösenord

SSL

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkar fortfarande inte inte för mig. Telias telefonväxel (90400 4 2 6) säger "Förnärvarande kan det vara problem att sända och ta emot e-post. Felavhjälpning pågår".

 

[inlägget ändrat 2009-06-30 14:45:31 av henriko]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade just att gå in Telias webbmail (som jag för övrigt aldrig hittar utan Google), men jag kan inte logga in där alls. (Ingen vettig feedback så klart.)

 

Edit:

Kom nu in på ett av kontona via webbmail.

 

 

[inlägget ändrat 2009-06-30 16:12:25 av henriko]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Betyder inte att dom har störningar på alla mailservrar, eftersom bl.a Cecilia och jag inte har några störningar, så ligger du troligen på en annan server än vad vi gör.

Just nu vet jag inte om problemet ligger kvar, det vet bara du om du har strul fortfarande?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det behöver väl inte ha med en viss server att göra heller. Kan väl lika gärna vara en viss partition som brunnit upp, konton från ett visst år som inaktiverats, eller vad som helst.

 

Den server vi använder är den som DNS-tjänsten på 195.67.199.9* säger heter mailout.telia.com .

 

*) Intern ip-adress i Telias nät

 

Nu verkar dock mailservern och/eller vårt konto vara friskt igen.

 

Telias telefonväxel är i "kvällsläge" nu, så jag orkar inte kolla upp ytterligare en talmenystruktur idag, för att se om den möjligen kan ge något mer generellt besked.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det behöver väl inte ha med en viss server att göra heller. Kan väl lika gärna vara en viss partition som brunnit upp, konton från ett visst år som inaktiverats, eller vad som helst.

Många ggr det är något liknande fel, så handlar det om att en av Telias mailservrar inte fungerar som dom ska.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...