Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

System Security


Thomas1

Rekommendera Poster

Hejsan!

 

En kompis till mej har drabbats av System Security. När jag Googlar på System Security så hitttar jag en massa tips på hur man ska ta bort problemet. Både manuellt och med ett Removal tool. Min kompis är inte särskilt duktig på datorer och för att jag ska slippa sitta i telefonen flera timmar, så söker jag ett "Removal tool" som funkar. Då behöver jag bara skicka en länk till honom. Någon som har ett tips på ett fungerande Removal tool?

 

Thomas

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Cecilia!

 

Funkar det med Free Version? Jag har aldrig kört Malwarebytes. Törs man trycka på "Clean" efter man har scannat eller kan man råka ut för att programmet rensar lite för mycket? Det bör vara så enkelt som möjligt eftersom det blir jag som får lösa alla problem som dyker upp.

 

Thomas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, båda varianterna tar bort det de hittar.

 

I alla fall så har jag inte varit med om MBAM tar bort någon kritisk fil så att Windows inte startar, men det är bra att kolla loggen efteråt.

 

Däremot så säger zipp att System Security kan innehålla funktioner som gör att det är svårt att installera eller använda MBAM. Då kan man behöva ändra namn på installationsfilen och/eller programfilen till något helt annat som rens1.exe och/eller köra i felsäkert läge, och då blir det ju inte lika enkelt längre.

 

Kan inte din kompis komma hit och få handledning direkt av mig eller zipp?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Däremot så säger zipp att System Security kan innehålla funktioner som gör att det är svårt att installera eller använda MBAM.

Jo det verkar vara ett svårt problem att knäcka, Han har provat med "Online virusscannrar" av olika sorter och dom blir blockerade. Även Systemåterställning är blockerat. Det tycks även finnas någon sorts blockering mot Systemåterställning i Felsäkert läge.

 

Kan inte din kompis komma hit och få handledning direkt av mig eller zipp?

Jag ska kolla om han är intresserad. Det blir senare ikväll eftersom han är på jobbet.

 

Jag har installerat och kört Malwarebytes. Verkar vara ett enkelt program att förstå. Det hittade lite skräp (Rogue.RegTool) hos mej som programmet tog bort.

 

Thomas

 

[inlägget ändrat 2009-06-30 14:50:27 av Thomas1]

[inlägget ändrat 2009-06-30 14:55:44 av Thomas1]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

 

Nu har jag pratat med min kompis. Vi provade med Malwarebytes, men det var som du sa. Det går att installera Malwarebytes, men ej att använda programmet. Han beslutade att det var daxs att installera om datorn.

 

Thomas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...