Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Trådlöst nätverk

Tix

Recommended Posts

Mitt problem är att webbsidan kan inte visas.När jag är inkoplad i mitt trådlösa netverk.Jag vet att jag är annsluten till routern.,och att den föngerar som den ska.Men ingen annslutning till Internet.Nu är det så att jag har Windows XP. Förmodlingen är det en spärr i Microsoft.

Ska tiläggas att jag har Boardcom.drivrutin till mitt trådlösa.

Hoppas få hjälp :thumbsup:

Tack

Jag kan se min status för mitt trådlösa nätverk. Paket skickat är 11 och motagit är 0 . Med bra singnal styrka. Jag fågar inte riktikt gå in i felsäker läge. Men jag tror nog att är för att jag inte kör som Adimistratör.

Jag tror att Dator ett i nätverket inte är rätt inställd. Vid annpassa i Nätverk och delningscenter har jag kryssat för privat det ska nog vara Publikt det är i Vista dator.vad tror ni.

[inlägget ändrat 2009-06-30 21:55:36 av Tix]

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med Vista, eftersom jag har liten erfarenhet av det. Kanske nån annan kan hjälpa till?

När man är ansluten till en privat routern så ska man ange privat i Nätverk och delningscenter. Publikt är till för när man ansluter till ett öppet nätverk, t ex på ett internet-café.

I ditt första inlägg så skrev du att du har XP.

Jag vet att jag är annsluten till routern.
Kan du komma till routerns inställningssidor? Om inget tas emot så verkar du ju inte ha riktig kontakt med routern.

Går det bättre om du tillfälligt slår av krypteringen i routern?

Jag har kontakt med Routern.Bra singnal men kan inte annsluta till Internet i mitt nätverk.

Dator 1 Är där routern är

Dator 2 Är bärbar Som har Internet uppkoppling.helt ok

Dator 3 Har ingen internet uppkoppling.

kan det vara i Autentisering i säkerhet i Egenskap i Hårddisk C

:thumbsup:

kan det vara i Autentisering i säkerhet i Egenskap i Hårddisk C
Det handlar om vad olika datoranvändare ska ha för rättigheter att läsa och skriva filer på C:.

Kan du komma till routerns inställningssidor med webbläsaren i dator 3?

Går det bättre för dator 3 att komma åt internet om du tillfälligt slår av krypteringen någonstans bland routerns inställningssidor?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...