Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Media spelare som klarar dubbla ljudkort


lewdis

Rekommendera Poster

Hej

 

Har precis skaffat ny tv och ett nytt grafikkort MSI Radeon HD 4650.

Det har inbygt ljudkort och jag kör från detta med hdmi till datorn.

 

Min fråga är om det finns någon media spelare som stöder att köra två ljudkort samtidigt. Då jag vill köra ljud från datorn till förstärkare och tv på samma gång för bästa ljudupplevelse.

 

Har förstått att jag måste använda en separat media spelare för tv:n men undrar som sagt om det finns någon där jag kan ha igång två ljudkort samtidigt i ett och samma program.

 

Tacksam för svar

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr ingen bra ide då jag sitter på ett bra ljudkort i datorn och har skaffat ett grafikkort som kan köra ljud och bild genom hdmi till tv:n.

 

Anledningen till att det ens är ett problem är att jag vill kunna köra både ljud till tv:n och ljud till surround när jag ser på t.ex. film.

 

Nu måste jag antingen köra med grafikkortet som ljudkälla eller bara surroundanläggningen.

 

MVH

Daniel

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Tydal

Det normala sättet annars är ju att koppla ett korts line-out till det andras line-in, men annars tror jag inte det går på något smidigt sätt. Windows är ju gjort för att bara använda ett ljudkort i taget.

 

Vad jag vet är det bara avancerade musikprogram som kan använda fler ljudkort samtidigt.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...