Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Xp home ed till min asphire 3003LMi


sidartha

Rekommendera Poster

Har bytt hårddisk på min Acer aspire 3003LMi och ni funkar inte recovery skivorna den kör ghost vid installationen. Tror de är för repiga.

 

Någon som vet ifall man kan ladda ned nya recovery skivor någonstans så jag kan installera mitt xp home edition igen?

 

Har provat andras skivor efter som har varit till andra datorer och då får jag helt fel drivrutiner.

 

Tacksam för hjälp!!

 

Jag har en oem version till xp pro sp3 men den är enbart för nya maskiner.

 

Om jag har min licens så måste det väl finnas någon utväg?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har bytt hårddisk på min Acer aspire 3003LMi

Ibland så finns filerna som du behöver på hårddisken. Cd-skivan används då bara till att starta installationen som finns på en dold partition på hårddisken.

 

Om jag har min licens så måste det väl finnas någon utväg?

Tag kontakt med Acer. Dom borde kunna hjälpa dej.

http://www.acercomputer.se/acer/service.do?LanguageISOCtxParam=sv&ctx2.c2att1=15&CountryISOCtxParam=SE&ctx1.att21k=1&CRC=2255161515

 

Thomas

 

[inlägget ändrat 2009-06-28 19:50:03 av Thomas1]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en ny hårddisk utan dolda partitioner!

Men tack för din hjälp jag får prova att ringa supporten på måndag och försöka beställa nya skivor om ingen annan har något förslag på lösning.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tanken var att den dolda partitionen finns kvar på den gamla hårddisken. Eftersom du har en ny hårddisk så kan den naturligtvis inte innehålla några dolda partitioner. Nu när den gamla hårddisken är trasig så kan du troligen inte komma åt den dolda partitionen. Om du ringer Acer och förklarar ditt problem så borde dom kunna skicka en Cd till dej.

 

Thomas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...