Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

HJÄLP VAD SKA JAG GÖRA!!!!


sessank

Rekommendera Poster

HEJ

 

Kan någon hjälpa mej? jag kan inte göra installationer från skiva på min bärbara HP Pavilion dv2000.

Jag har försökt att uppdatera drivrutinen men det finns ingen som är nyare än den jag har och sedan har jag testat att spela musik skivor men det går ej....

Är det så att CD/DVD rom har gått sönder och i så fall någon som vet vad det skulle kosta att byta och kan man göra det själv????

 

Hälsningar en undrande Sessank

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en granne med samma problem. Lösningen var att "kopiera" över XP CDn till en isofil på hårddisken på en annan dator och sedan bränna isofilen på en DVD-skiva.

Det verkar som problemet är att CD-lasern upphör att fungera men DVD-lasern fungerar

i HPs CD/DVD-läsaren.

Vad det kostar byta CD/DVD.

Enklast kolla med HP support

här exempel på ACER och gör det själv av Jörgen Städje

http://techworld.idg.se/2.2524/1.140645

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jannejanne; du menar alltså att jag ska kopiera över XP recoveryn som en iso-fil till en annan dators hårddisk och sedan bränna isofilen på en dvd skiva och installera om det?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Har en granne med samma problem. Lösningen var att "kopiera" över XP CDn till en isofil på hårddisken på en annan dator och sedan bränna isofilen på en DVD-skiva.

 

jag har kopierat över systemåterställningen på 4 (tror jag) DVD skivor går dom att använda? om jag hittar rätt fil

[inlägget ändrat 2009-06-28 12:41:24 av sessank]

[inlägget ändrat 2009-06-28 12:41:56 av sessank]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CD/DVD på en HP brukar vara enkelt, en skruv på undersidan sen är det bara att dra spelaren rakt ut.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gammal är datorn?

Är det både CD- och DVD-skivor som har slutat fungera?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gammal är datorn?

 

datorn är köpt februari 2007

 

Är det både CD- och DVD-skivor som har slutat fungera

 

det är både cd och dvd skivor som ej läses

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom datorn är yngre än tre år så finns det ju reklamationsrätt för ursprungliga fel. Det är ju inte normalt att CD/DVD-enheter inte håller i tre år.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...