Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte spela upp CD & spelningslistor; saknar dessutom ljud


VIM

Rekommendera Poster

Hej, efter att ha installerat ytterligare ett minneskort om 1000 MB har jag helt plötsligt inget ljud i mina högtalare (alla anslutningar är OK.)

Dessutom kan jag inte spela upp mina spelningslistor i Media player.

Från början hade jag spelat in mina gamla LP-skivor i Audacity för att därifrån bränna nya CD skivor. Detta misslyckades emellertid p.g.a. en felaktig filändelse - au -.

 

Jag har försökt att ändra ändelsen utan att veta hur jag ska göra och självklart misslyckats.

Jag förmodar att detta är en "baggis" för de flesta men jag tillhör tyvärr inte den illustra samlingen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Minneskort? menar du mer minne i datorn? Fungerar allt om du tar ut detta igen?

 

Eller menar du ett minneskort som ansluts via USB?

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Monshi, tyvärr kan jag inte den rätta datorvokabulären men jag menar minne i datorn.

Jag har inte kollat att ta ut det nyare minnet eftersom jag inte kunde tänka tanken att större minne skulle kunna betyda mindre funktion.

Tack för din hjälp.

[inlägget ändrat 2009-06-27 11:06:15 av VIM]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej tage, vad är VLC media Player och var & hur får jag tag på den?

Tack för hjälpen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Notera att moderna datorer vill oftast ha två matchade minneskretsar i par. Nya intel-processorer tillochmed tre.

 

Samt det kan vara lite knepigt att välja rätt minne med tanke på hastighet, modell osv. alla minnen spelar inte jämnt i datorn

 

 

VLC , google is your friend:

http://www.google.se/search?q=vlc

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

 

[inlägget ändrat 2009-06-27 11:52:32 av Monshi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen Monshi, tyvärr förstår jag inte ett skvatt av det första du skriver men jag ska ladda ner din länk och kolla.

Tack för sitt intresse.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok.

men kanske du då kan beskriva

1: vad du har för dator, om märkesdator, eller vad för moderkort, om eget ihopplock.

2: vad för minne du stoppat i (modellbeteckning, antal)

3: vad du har för minne i datorn sedan tidigare.

4: vad för processor och kretsar på moderkortet.

 

1 & 2 viktiga, 3 ganska viktig och 4 ifyllande.

 

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Monshi, ja du, det här är verkligen inte lätt men

 

1) datorn är en HP Pavilion T270 inköpt som ny 2005 men den blev gammal väldigt fort eftersom den hade utgått ur sortimentet efter ett halvår. Moderkort vet jag inte vad det är för något men antar att du menar det som anger ursprungsminnet vid köp. Det var 512 MB.

 

2) Minnet jag köpte på Inet var på 1024 MB. Butikspersonalen satte i det för mig.

 

3) 512 MB

 

4) Inte en aning

 

TACK ÄNNU EN GÅNG FÖR DITT INTRESSE OCH HJÄLP!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jadu. Då vet jag inte... men du kan alltid testa att köra en minneskoll. Ladda hem memtest86 och bränn ut den på en skiva. Kör sedan testet över natten.

 

men samtidigt tror jag icke det är ett minnesfel ut utan verkar då snarare vara konfigfel. Installera om ljudkortet är mitt nästa tips.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...