Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorn vägrar boota


x-inimus

Rekommendera Poster

Har kollat på en kompis dator idag och plockat lite delar från min dator (nätaggregat, grafikkort och hårddisk) och testat i hans dator för att försöka hitta problemet till varför hans dator inte startar och när den väl gör det stänger ner sig efter ett tag.

 

Testatde att köra hårddisken i min dator för att se om jag kunde få igång den och rädda vad som fanns på men den vägrade hitta hårddisken.

 

 

Nu till mitt problem. Satte tillbaka allt i min dator igen så kommer jag inte längre än till där den räknar upp ram-minne, visar vad som är inkopplat och där man kan välja att gå in i bios.

 

Har försökt att gå in i bios men eftersom den inte hittar vad som är i så står den bara och det står "preparing to enter setup". Kommer alltså inte inte in i bios.

Har plockat bort batteriet i datorn för att nollställa bios men det hjälper inte.

 

Datorn fungerade hur bra som helst innan jag plockade ur delarna.

 

Nån som vet vad som kan ha hänt? Får väl köpa nytt moderkort annars. Är ju inte så dyrt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta bort alla kablar som du lossade förut och så sätt dit dem igen och bli övertygad om att de verkligen har gått hela vägen in. Se till att de här mindre kablarna till moderkort och grafikkort inte har blivit bortglömda.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...