Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Formaterad HD, från flera lösenordsskyddade anv konton till ett..


Micke-b

Rekommendera Poster

Halloj, jag har formaterat min HD där jag enbart har haft operativ XP och program. Den andra hårddisken innehåller enbart filer och den lät jag vara avstängd under formateringen. I förra XPn så hade jag flera konton upplagda vilka fler lösenordskyddade och "My Documents" pekade på mappar på den disk där jag har lagrat filerna. Allt fungerar men jag kommer nu inte åt de mappar som från förra XPn pekade mot och var lösenordsskyddade. Hur öppnar jag och pekar om mapparna?

 

[bild bifogad 2009-06-24 10:32:56 av Micke-b]

1146623_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vid uppstart har vi haft flera konton som varit lösenordskyddade och varje konto har haft sin egen "my documents" på hårddisken (den icke formaterade). Alltså när man varit inloggad så kan man bara se sina egna dokument samt delade. Nu har jag formaterat om och installerat om XP. De mappar somlegat under my dokuments vill jag nu komma åt från det enda konto vi kommer att ha på PCn. När jag högerklickar på mappen finns inte alternativet säkerhet/security. Dessutom står det att mappen är tom vilket är oroande..De konton som inte var lösenordskyddade går att läsa och finns kvar.

 

[bild bifogad 2009-06-24 11:00:05 av Micke-b]

1146630_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

XP Home?

Det skulle förklara att fliken saknas. Läs anvisningarna noga så ser du att det krävs felsäkert läge i XP Home.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser ut som jag har löst problemet via computer management fått fram security tabben på egenskaper i mappen som var låst. Nu ändrar jag ägare av mappen och det verkar fungera så långt..

Ta i trä..

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...