Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Första anställningsintervjun på 15 år.


hedde

Rekommendera Poster

Nästa vecka skall jag för första gången på 15 år gå på en anstälningsintervju och jag tänkte därför ta tillfället i akt o ställa några frågor här som jag hoppas att ni kan hjälpa mig med.

Jobbet är som säljare på en av Sveriges största fönsterförsäljare. Jag har aldrig tidigare sysslat med endast försäljning, utan mer som en del i ett större sammanhang. Mina frågor då.

 

* Vad kan man begära för lön? Misstänker att det är en grundlön och sedan provision. Förstår att det kan vara en svår fråga att svara på, men jag tar gladeligen emot alla tips och ideér om vilken nivå man kan lägga sig på?

* Finns det något speciellt att tänka på när man söker en tjänst som just säljare.

* Jag har idag en fast tjänst hos et anant företag, där jag tvingats gå ner 10% i lön och arbete pga rådande lågkonjunktur. Om jag får den tjänst som jag har sökt, så är det en provanställning på sex månader. Är det rimligt att gå til min nuvarande arbetsgivare och begära att få vara tjänsteledig i ett halvår för att prova på det nya jobbet?

 

 

Förstår att detta kan vara svårt att svara på, men jag hoppas kunna få lite vägledning om inte annat.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...