Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Jag behöver en light msn messenger


Rebs

Rekommendera Poster

Hej! Jag är inte nöjd med den msn messenger som följer med XP, eftersom den har inte två av de funktioner jag vill ha (visa den musik jag lyssnar på + skriv ett personligt meddelande). Om den hade haft det hade den varit bra, eftersom den fungerar bra. Jag har testat den nya live messenger, men den är allt för tung för att min dator skall klara av den. Finns det ett version mellan dessa två versioner och hur laddar jag ned den? Tack! Rebecka.

 

[inlägget ändrat 2009-06-18 13:01:02 av Rebs]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns andra chattklienter som kan kommunicera med MSN hos andra, men jag vet inte om de klarar av just dina krav:

http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_instant_messaging_clients#Protocol_support

Kolla upp dem där det står MSNP, förkortning för MSN Protokoll, eller WLM, Windows Live Messenger. aMSN, Miranda, Pidgin, Trillian och Yahoo! Messenger är namn som jag känner igen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Kör man inte den nyaste versionen kan man även installera messpatch som finns på mess.be för att plocka bort reklam och onödiga funktioner. Det lättar på det lite till

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har varit inne där, det är en svårhittad sida och man kan säkert ladda hem saker som man inte vill ha.

 

Men de har en direktsida till patchen för msn:

http://patch.mess.be/

 

Så slipper man in på huvudsidan och förvirra bort sig.

 

Tyckte inte det verkade så farligt på den sidan du skickade?

 

[inlägget ändrat 2009-08-18 17:42:44 av MiLLeNNiuM]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyckte inte det verkade så farligt på den sidan du skickade?
Du menar att det inte spelar någon roll om man kan få ner spionprogram eller liknande från mess.be, eller?

Det är väl i alla fall tillräckligt besked för att man ska ta sig i akt när man är där.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man ska ta sig i akt då man surfar på alla liknande sidor. Men pålitlighet 84 verkar för mig rätt bra.

 

Jag har inte märkt av spionprogram på den sidan, dock en massa reklam och försök till pop-ups. Å andra sidan så laddar jag inte ner bilder, bots till msn, osv. heller. Möjligt att det finns i dem.

 

Messpatch fungerar iaf utan problem och utan malware.

 

Ska tänka på att inte tipsa om halvosäkra sidor i fortsättningen dock!

 

[inlägget ändrat 2009-08-18 18:19:22 av MiLLeNNiuM]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska tänka på att inte tipsa om halvosäkra sidor i fortsättningen dock!
Tipsa gärna om dem :thumbsup:

Men skriv gärna en liten varning, för det är så lätt att någon tror att allt är bra på en webbplats det tipsas om.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Will do!

 

Första dagen på forumet, inte riktigt satt mig in i vilka det är som är här, men det verkar vara hela skaran från personen som har sin första dator till rena It-tekniker.

 

Ska försöka komma ihåg det i mina tips :thumbsup:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första dagen på forumet, inte riktigt satt mig in i vilka det är som är här, men det verkar vara hela skaran från personen som har sin första dator till rena It-tekniker.
Välkommen, jag hoppas att du kommer att trivas! :thumbsup:

 

Det stämmer bra med vilka som kommer till Eforum.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...