Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Brandväggen inaktiveras vid omstart!


Farbror Blå

Rekommendera Poster

Farbror Blå

Varför får jag säkerhetsmeddelande vid omstart om att brandväggen inte är på? Meddelande dyker upp i aktivitetslisten. (Detta begynte efter det att jag med hjälp av Cecilia har gjort rensningar i datorn.)

Det har hänt nu två gånger på raken, och att jag bockar för brandvägg hjälper inte efter nästa omstart, ju...

[inlägget ändrat 2009-06-17 21:53:50 av Farbror Blå]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju byta till en bättre brandvägg än den inbyggda i XP som jag tipsade om i din förra tråd.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Farbror Blå

Jamen snälla, den har ju alltid funkat till nu, efter det att vi fixade med all rensning. Det är ju sedan det har uppdagats. Varför?? Det måste väl lätt gå att fixa så att den är PÅ hela tiden, även just efter omstart? Har det oxå ngt med Autostart att göra? Det kan väl inte bockats av sig själv?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så vitt jag vet så föreslog jag inget som har med brandväggen att göra. Det skulle vara om du avbockade något mer i Autoruns, stängde av någon tjänst som blackviper föreslog eller RegCure gjorde något dumt.

 

Kontrollpanelen - Administrationsverktyg - Tjänster Leta upp Windows Firewall eller Internet Connection Sharing (vilket namn som nu står där)i listan, dubbelklicka på den. Vad står det för Startmetod?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.techsupportforum.com/microsoft-support/windows-xp-support/177784-xp-firewall-keeps-turning-off-restart.html föreslås att man använder kommandot sfc. Bör hjälpa om RegCure tog bort något det inte skulle ha gjort.

 

Men varför inte höja säkerheten i datorn med en separat brandvägg? Du har ju råkat ut för en del olämpligt under åren så det är väl bra med något som stoppar ett antispionprogram som vill skicka ut lösenord till en dator ute på internet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...