Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Trådlöst nätverk plötsligt segt


Sophie1973

Rekommendera Poster

Hej! Ursäkta en teknikidiot. Vi har trådlöst bredband via Dlink. Innan har det funkat finfint att kolla på webtv (tex SVT) men helt plötsligt är det jättesegt och bara buffrar. Jag ringde till vår bredbandsleverantör som menade på att så länge det funkar bra med nätverkssladden i så är det inte deras fel. Och det gör det, enligt Bredbandskollen.se så har vi ca 15 Mb med nätverkssladden men endast ca 0,5 utan (hoppas nu jag använder rätt terminologi). Att bara surfa är inga problem men att titta på tv är omöjligt med denna hastighet. Vad kan ha hänt som har gjort att hastigheten har blivit så mycket sämre? Vad gör man åt det? Stort tack!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och det gör det, enligt Bredbandskollen.se så har vi ca 15 Mb med nätverkssladden men endast ca 0,5 utan (hoppas nu jag använder rätt terminologi).
Är båda fallen via routern? Eller är det med nätverkskabel direkt till modemet?

 

Om båda är via routern, så kan det t ex vara en granne som har skaffat trådlöst nätverk och stör ut ditt eller bärbara telefoner som stör. Då är det bra att prova flera olika kanaler i routern tills man hittar den med bästa överföringen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...