Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Outlook 2003, skickar inte automatiskt trots inställning...


AnnaK

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag har nyligen haft min dator (Laptop från Dell, Inspiron 1525 med Vista) på lagning och ominstallerat Outlook (Office 2003). Trots att jag ställt in att den ska skicka och ta emot när jag är ansluten händer inte det, vilket det gjorde. Inte heller skickar den och tar emot var 5:e minut som jag ställt in. Inställningarna har jag gjort så här:

VERKTYG>ALTERNATIV>KONFIGURERA E-POST>SKICKA OCH TA EMOT:

SKICKA OMEDELBART NÄR DU ÄR ÄR ANSLUTEN > ÄR IBOCKAD

Men ändå fungerar det inte. Någon idé?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Jag har nyligen haft min dator (Laptop från Dell, Inspiron 1525 med Vista) på lagning och ominstallerat Outlook (Office 2003).

 

Har du konfigurerat epostinställningarna så att det stämmer överrens med din internetleverantörs?

 

Tänkte eftersom du nyligen har haft datorn inlämnad och fått Office (Outlook) ominstallerat. Servicestället vet inte din epostkonfiguration. Kör säkert bara in allt så det fungerar och sedan inte mera.

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Man kan inte kämpa ihjäl en skugga, den dödar man med ljus."

 

- Sigfrid Siwertz.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt svar. Jodå det har jag allt fixat. Jag kunde oxå ta emot mail men bara genomo att klicka på skicka och ta emot.

 

Det verkar dock som jag fått ordning, genom att bocka i ytterligare en kryssruta under VERKTYG>ALTERNATIV>KONFIGURERA E-POST>SKICKA OCH TA EMOT.

 

Men tack ändå som sagt.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...