Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Varför så slö dator?


Farbror Blå

Rekommendera Poster

Autoruns har jag aldrig använt så det hoppas jag att Stefan kan svara på.

 

Jag kan inte se att något Sonic-program startar automatiskt längre så jag vet inte hur det kom dit, om det inte är så att du själv har startat det (råkat dubbelklicka på dess genväg?).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 64
  • Skapad
  • Senaste svar
Farbror Blå

Jo, det var det jag gjorde. Men det behöver kanske inte ligga där? Jag blev lite vilseledd kanske, för det var ju en av uppdateringsfunktionerna jag skulle hålla ögonen på i och med att jag avbockade autostartprogram, eller hur? :-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom du har avbockat Sonic-programmet i msconfig så borde det inte dyka upp vid klockan efter att du har startat om datorn.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Farbror Blå

Stefan! Var på datorn ska Autoruns ligga? Det är inte vid installationen sådant att det automatiskt lägger sig i programmapp på C:\, utan jag fick det i musikfiler, sedan installerade jag om och fick manuellt lägga det i C:\Program. Kan man göra så? Det var ju dessutom zippade filer.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så väldigt mycket för alla poäng! :) :)

 

Var nu rädd om datorn!

 

Nu återstår bara en sista städomgång.

1. Ta bort DDS-filerna.

 

[log]2. Ta bort alla tillfälliga filer genom att ladda ner ATF-Cleaner på Skrivbordet:

http://www.atribune.org/ccount/click.php?id=1

 

Stäng av alla andra program, särskilt webbläsare.

Dubbelklicka på ATF-Cleaner.exe för att starta programmet.

Bocka i Select All. Tryck på Empty Selected.

 

Om du använder Firefox: Tryck på Firefox och välj Select All. Tryck på Empty Selected. Om du vill ha kvar dina lösenord så tryck No vid frågan.

 

Om du använder Opera: Tryck på Opera och välj Select All. Tryck på Empty Selected. Om du vill ha kvar dina lösenord så tryck No vid frågan.

 

Tryck på Exit i Main-menyn för att stänga programmet.

 

Obs! Detta kommer att ta bort alla cookies, om du har cookies som du vill ha kvar så får du antingen spara undan dem innan eller låta bli att välja Select All och i stället markera allt annat.[/log]

3. Förbättra skyddet i datorn, se mina Råd för en säkrare dator. http://ceblstockholm.googlepages.com/home

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Farbror Blå

Nu blir jag lite förbryllad igen... Som PUNKT 1. nämner du ta bort dds-filerna. Hur hittar jag alla dem? Har ju kört DDS där jag bifogade loggar på dds.txt och attach.txt. Eller menar du att de försvinner i och med att jag genomför punkt 2??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta bort filerna dds.txt, attach.txt och dds.scr på vanligt sätt och de ligger väl på Skrivbordet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Farbror Blå

Nej, det gör de inte. Har bara en fil som heter "dds" och som jag använde tidigare när du fick txt.loggar som jag nämnde, den skannade ju från kommandotolken, den dds-filen kallas förresten av ngn märklig anledning för "skärmsläckare"! Ska jag ta bort DEN? (Finns ingen annan (om jag inte ska söka på hela hårddisken.)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då tar du bort den dds-fil (skärmsläckare för att lura skadliga program) som du har så blir det bra så.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Farbror Blå

Ok, tack, jag trodde att det var ngt som skulle ligga kvar, eftersom jag "fick" den av dig... ;-) Ok, tack än en gång. Jag tar bort alla tillf. med programmet du rekommenderat.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Farbror Blå skrev:

Stefan! Var på datorn ska Autoruns ligga?

 

 

Det var ett tag sedan nu jag körde Autoruns. Vill minnas att det lägger sig som en fil på Skrivbordet. Programmet installerar sig inte som program brukar göra.

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Man kan inte kämpa ihjäl en skugga, den dödar man med ljus."

 

- Sigfrid Siwertz.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Farbror Blå

Nej, just det! Det var nämligen därför jag frågade. Har du möjligen något förslag? Kan man lägga filerna själv direkt i C:\Program? (Du hänvisade själv till Autoruns häromdagen.)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl bra att skapa en mapp inuti C:\Program som man kallar för Autoruns och så lägger man programmet i den mappen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Farbror Blå

Jamen, det är bra om man kan göra så! Tack! Var tveksam om man överhuvudtaget skulle gå in och peta i C:\Program "manuellt". :-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...