Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Inget ljud från högtalarna när jag kopplar till datorn!?


Lottajohansson

Rekommendera Poster

Lottajohansson

Hej!

 

Har ett par högtalare kopplade till datorn som helt plötsligt slutat att fungera.

 

Eller egentligen är det inget fel på högtalarna eftersom där kommer ljud när jag kopplar till en MP3 så felet är alltså i datorn.

 

Har provat båda uttagen på datorn för högtalare men dött i båda. Det funkar inte heller att höra något om man kopplar in ett par hörlurar.

 

Högtalarna har inte varit urkopplade eller använts på annat sätt än normalt från det att de funkade till att de inte gjorde det...

 

Några tips??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad heter din dator? Är det ett hembygge eller en märkesdator? Vilket operativsystem använder du? Har du några gula tecken i Enhetshanteraren? Finns högtalarikonen intill klockan nere till höger? Vad händer om du klickar på den?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lottajohansson

har en Asus, vet dock inte vad modellen heter. Den är köpt i affär så ska ju vara märkesdator. Använder Windows XP, men det är dock inte en "äkta version", men har som sagt inte varit några problem med det innan så konstigt om det skulle vara så nu.

Volymkontrollen har jag lyckats att ta bort av misstag, men även där har det inte varit några problem innan.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Volymkontrollen har jag lyckats att ta bort av misstag

Eftersom du inte har volymkontrollen synlig så kan kan du inte heller se om du har lyckats stänga av ljudet.

 

Gå till Kontrollpanelen och klicka på "Ljud och ljudenheter". Kolla under fliken "Volym". Här kan du se om det finns en bock i "Ljud av". Du kan även sätta en bock i rutan "Visa volymikonen i Aktivitetsfältet" för att få tillbaka volymkontrollen vid klockan.

Kolla även under fliken "Ljudenheter" att det finns något valt i rutorna "Standardenhet".

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...